Bel ik gelegen? - Eigenlijk nooit..
Verkoopkansen creëren die er zonder je acquisitie-inspanningen niet waren geweest. Van niets iets maken. Van het eerste spannende telefoontje tot een dikke order op het scorebord. Dorus geniet ervan. Hij legt de technieken uit tijdens de Bootcamp Koude Acquisitie en geeft je nog wat tips & tricks::
Direct vertellen waarom je belt
Hoe vaak ben jij gebeld door een onpersoonlijke telemarketeer die op zoek is naar meneer of mevrouw … en vraagt of hij/zij gelegen belt? Start je gesprek door aan te geven dat je belt met twee vragen over 'onderwerp X' en dat je de reden van je telefoontje in 20 seconden wil uitleggen. Vraag daarna pas of je gelegen belt. Iedereen wil weten waar hij/zij aan toe is. Dit doe je door een korte introductie. Als je direct vraagt: “bel ik gelegen” dan zal de prospect vaak een verkeerde aanname doen: “je belt zeker hiervoor; dat hebben we al.. Geen interesse”.

Hoe het niet moet
Jij: ''Hoi, met Dorus van InternetSolutions. Bel ik gelegen?''
Prospect: ''Dat hangt er vanaf waar het over gaat.'' / ''Als het even kort kan.'' / ''Nee, ik heb geen interesse.''
Waarom dit niet werkt
Het is een vraag die je pas kunt beantwoorden als je weet waar het over gaat.
Hoe het wel moet
Jij: ''Hoi, je spreekt met Dorus van InternetSolutions. Ik heb twee korte vragen over jullie website. Ik zal je kort in 30 seconden vertellen waarover ik bel. Komt dat even kort uit?" Start vervolgens je pitch.