Blog

Met enige regelmaat plaatsen wij hier nieuwsberichten. Dit kunnen berichten zijn over onze klanten of over ons zelf. Ook interessante wetenswaardigheden over ons vakgebied delen we graag met je.

Zo gebruik je neuromarketing op je website

dinsdag 17 september

Zo gebruik je neuromarketing op je website   Geplaatst door Jeroen Venus Maak jij autonome en bewuste beslissingen, zonder invloed van buitenaf? Uit onderzoek blijkt dat onbewuste invloeden van buitenaf toch een grote rol spelen, vaak

Lees verder

Een goede voorbereiding voor een geslaagd telefonisch verkoopgesprek

donderdag 22 augustus

Een goede voorbereiding voor een geslaagd telefonisch verkoopgesprek   Geplaatst door Jeroen Venus Een telefonisch verkoopgesprek voeren valt vaak niet mee. Een positieve eerste indruk op je contactpersoon maken vergroot de kans dat je je verhaal

Lees verder

Verhoog de online vindbaarheid van jouw website!

dinsdag 9 juli

Verhoog de online vindbaarheid van jouw website! Laat relevante content en autoriteit verhoging hand in hand gaan!  Geplaatst door Esmee Benning We zien veel MKB organisaties in de B2B die moeite hebben met het halen van hun leadgeneratie doelstellingen. Een

Lees verder

Succesvolle leadgeneratie?

maandag 13 mei

Weet jij wat er allemaal komt kijken bij succesvolle leadgeneratie?  Ontdek waarom je sommige onderdelen beter kunt uitbesteden.  Geplaatst door Esmee Benning Commerciële groei realiseren doe je met het binnenhalen van leads. Bij het leadgeneratieproces kan de verantwoordelijkheid

Lees verder

Strategiesessies Nasano

woensdag 10 april

Strategiesessies Nasano Geplaatst door Esmee Benning Als jong, snelgroeiende en innoverende organisatie was het tijd om zelf ook stil te staan bij onze eigen strategie. In februari 2019 zijn we begonnen met een eerste strategiesessie uit

Lees verder

Koude acquisitie verleden tijd?

dinsdag 5 maart

Koude acquisitie verleden tijd? Geplaatst door Jeroen Venus De vraag is niet nieuw: is koude acquisitie nog wel van deze tijd? Hoe je de vraag beantwoordt hangt mede af van je eigen perspectief en wat je

Lees verder

B2B leads krijg je zo

donderdag 31 januari

B2B leads krijg je zo! Geplaatst door Esmee Benning Leads genereren in de B2B markt gaat heel anders dan in de B2C markt. Zo duurt de doorlooptijd van lead tot klant veel langer in de

Lees verder

Hoe open jij een verkoopgesprek?

donderdag 20 december

Hoe open jij een verkoopgesprek? Geplaatst door Esmee Benning  ‘Het kleine gesprek vooraf aan het grote gesprek voeren’  Een eerste indruk die positief uitpakt. Een klik met je contactpersoon. Het is niet makkelijk dit direct

Lees verder

LinkedIn in 2019: nieuwe trends en ontwikkelingen

woensdag 14 november

LinkedIn in 2019: nieuwe trends en ontwikkelingen Geplaatst door Esmee Benning Voor bedrijven in de B2B die graag actief zijn op social media is LinkedIn nog steeds het meest gebruikte kanaal. Met mogelijkheden als het

Lees verder

De vier groeifundamenten

donderdag 1 november

Vier fundamenten voor ondernemers die willen groeien. Beheers jij alle vier de fundamenten al? Geplaatst door Esmee Benning Een gezonde groeistrategie. Dat is waar de meeste van onze klanten naar streven. Voorspelbaar zijn en een maximaal

Lees verder

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.