Adressenbestand voor leadgeneratie

Goede leads en een goede leadgeneratie campagne, beginnen bij goede adressen. Maar hoe kom je er aan? Jarenlang alles zorgvuldig bijhouden van je klanten, dat is één manier. Maar is dat duurzaam en houdbaar? Nee, klantinformatie verandert dagelijks en onze behoefte aan kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare data neemt toe. En dan hebben we het alleen nog maar over klantinformatie en niet over informatie van potentiële klanten. Met de hoeveelheid aan informatie die wij dagelijks over ons heen krijgen - en onze klanten dus ook - is het nog belangrijker om over accurate informatie te beschikken als wij onze klant willen informeren. Alleen op deze manier vergroten we de kans dat onze boodschap ook gelezen en gehoord wordt.

Kwalitatief goed adressenbestand, een aantal voorbeelden

De meeste van onze klanten hebben een commercieel vraagstuk dat op de één of andere manier gerelateerd is aan het hebben of het verkrijgen van kwalitatief goed adressenbestand. Een aantal willekeurige voorbeelden:

  • Stel, binnen een bepaalde branche heb je een sterke positie opgebouwd. Je wilt uitbreiden en groeien en je weet dat jouw product of dienst ook sterk aansluit bij enkele aanpalende en vergelijkbare branches. Het beschikken over een kwalitatief goed adressenbestand is dan van groot belang.
  • Een ander voorbeeld. Je hebt een sterke positie in de Nederlandse markt en bent al actief in een aantal Europese landen. De tijd is rijp voor een slimme en planmatige internationale uitbreiding. Een internationale groeistrategie wordt ontwikkeld, maar hoe ga je potentiële klanten in het buitenland benaderen?
  • Jarenlang houd je bedrijf zo goed als mogelijk alle contactinformatie bij van de klanten en prospects. Deze informatie is gedateerd. Vaste contactpersonen gaan ergens anders werken en veranderen van functie. Het klantenbestand moet geactualiseerd en verrijkt worden.

In al deze voorbeelden is een kwalitatief goed adressenbestand noodzakelijk. Nasano Management adviseert bij de aanschaf en begeleidt het gehele traject.

Website leads

Je besteedt veel tijd, aandacht en geld aan je website. De website trekt veel bezoekers, maar je bent onvoldoende in staat om online te converteren. Een Interim Marketing Professional van Nasano Management helpt je bij het verhogen van je conversie, maar er is nog een andere manier. Prospects bezoeken je website en je wilt heel graag weten wie dat zijn, welke pagina's ze bezoeken en hoe lang. Ook website leads genereren met uw website? Dat kan!

Ook een kwalitatief goed adressenbestand of website leads?

Wil je meer weten over leadgeneratie of over een kwalitatief goed adressenbestand? Neem dan contact met ons op.

Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”