Wat is de beste tijd voor een acquisitiegesprek?

Maandagochtend als iedereen weer fris op kantoor zit of toch de donderdagmiddag; de drukste middag van de week? Iedere verkoper vraagt zich af wat nu de beste tijd is voor een telefonisch acquisitiegesprek. Wat als ik je vertel dat een ideale dag of ideaal tijdstip voor een telefonisch acquisitiegesprek niet bestaat? Geschikte momenten om te bellen zijn zowel logisch als onlogisch. Ik zal mijn stelling verder uitleggen.

De ‘vrije’ middag

Een vrijdagmiddag klinkt absoluut ongeschikt om managers te bellen voor een afspraak. De een zit op de borrel, de ander is al naar huis. Misschien zit er een nog aan een deadline voor het weekend te werken. Echter, wees je ervan bewust dat meetings meestal niet op de vrijdagmiddag gepland worden. Tegen het einde van de week is vaak hét moment dat men juist even achter het bureau zit.

De poortwachter met verlof

Datzelfde geldt voor de vakantieperiode. Ja, er is een grote groep op vakantie. Maar er is nog een groep die niet op vakantie is. Tijdens de vakantieperiode zijn er minder meetings. Een groot gedeelte van de collega’s is tenslotte op vakantie. En wie is er ook op vakantie? De gatekeeper die je normaal tegenhoudt!

Dorus Huiskes Nasano Management

Tip: "Probeer per doelgroep verschillende tijdstippen en dagen uit en hou de resultaten bij (scherp op de bal). Je ziet vanzelf welke tijden voor jou het beste werken'

 

Het nut van flexibiliteit

 

Het matig telefonisch kunnen bereiken van je doelgroep heeft ook te maken met het gegeven dat je prospect gedurende de dag simpelweg druk is met allerlei gesprekken en vergaderingen. Een groot deel van je doelgroep zit ‘s morgens en tegen de avond in de auto op weg naar huis. Juist deze momenten vormen een geschikte tijd om een telefoontje te wagen. Je prospect heeft dan eindelijk even tijd om met je te praten en in te schatten of je iets relevants voor hen hebt.

Benieuwd hoe je aan een mobiel telefoonnummer komt? Dan is onze Bootcamp Koude Acquisitie misschien iets voor jou. In één dag leer je door een combinatie van theorie- en praktijkervaring de fijne kneepjes van het vak.

Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?