Business Development

De 4 fundamenten van commerciële groei – meten is weten

donderdag 22 maart

De 4 fundamenten van commerciële groei (deel 4) Fundament 4: Meten is weten  Geplaatst door Jeroen Venus Groeien. Voor de meeste ondernemers en directies is dit één van de belangrijkste aandachtspunten. Hoe zorg je voor

Lees verder

Creeër voorspelbare groei met een duidelijke groeistrategie

donderdag 22 maart

Maak gebruik van een groeistrategie en creëer voorspelbare en schaalbare groei 9 op de 10 MKB-bedrijven kent geen gezonde groei. Grote kans dat jouw bedrijf bij die meerderheid hoort. Dat je geen groei kent, of

Lees verder

Marktonderzoek

maandag 12 maart

Marktonderzoek  Hoe attractief ben jij voor jouw markt? Geplaatst door Esmee Benning Een mooi product een nieuw idee of dienst. Je weet zeker dat jij de markt gaat veroveren met jouw concept. Dit is wat

Lees verder

De 4 fundamenten van commerciële groei – De som der delen

woensdag 14 februari

De 4 fundamenten van commerciële groei (deel 3) Fundament 3: De som der delen Geplaatst door Jeroen Venus Groeien. Voor de meeste ondernemers en directies is dit één van de belangrijkste aandachtspunten. Hoe zorg je

Lees verder

De 4 fundamenten van commerciële groei – Sales en Marketing

vrijdag 26 januari

De 4 fundamenten van commerciële groei (deel 2) Fundament 2: Sales en Marketing Geplaatst door Jeroen Venus Groeien. Voor de meeste ondernemers en directies is dit één van de belangrijkste aandachtspunten. Hoe zorg je voor

Lees verder

De 4 fundamenten van commerciële groei – Waardecreatie

vrijdag 12 januari

De 4 fundamenten van commerciële groei (deel 1) Fundament 1: waardecreatie Geplaatst door Jeroen Venus Groeien. Voor de meeste ondernemers en directies is dit één van de belangrijkste aandachtspunten. Hoe zorg je voor voorspelbare en

Lees verder

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”