Contentstrategie ontwikkeld voor FEM Data Streamliner

Contentstrategie

“Constructiebranche snakt naar betrouwbare sterkteanalyses”, met deze kop werd vorige week (23 juni 2016) het eerste artikel en bijbehorend persbericht gepubliceerd van FEM Data Streamliner, één van onze klanten. Op basis van een eerder door ons verricht marktonderzoek zijn interessante vraagstukken en ontwikkelingen binnen de markt van FEM Data Streamliner waargenomen. Deze input is mede gebruikt voor het ontwikkelen van een contentstrategie.

Marktonderzoek

Contentstrategie FEM Data StreamlinerOver het marktonderzoek, uitgevoerd door Nasano Management, staat het volgende in het persbericht:

Het onderzoek is een initiatief van FEM Data Streamliner en is uitgevoerd door Nasano Management in mei 2016. 36 experts op het gebied van constructie zijn uitgebreid geïnterviewd over belangrijke thema’s in hun vakgebied. De ondervraagden werken in de offshore industrie, de maritieme industrie, de kranenbouw en de zware machinebouw. 31% van hen is analist of rekenaar. Anderen hebben functies als teamleider (28%), constructeur (19%) en projectleider (17%).

Meer weten over een contentstrategie?

Met een goede contentstrategie verhoogt u uw autoriteit en aanzien in de markt en scoort u hoger in de zoekmachines. Meer weten wat dit voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

 



Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”