Jouw conversie verhogen? Ontdek deze drie essentiële tips
Geplaatst door Esmee Benning
De landingspagina is online. Je hebt regelmatig websitebezoekers. Maar de conversie valt tegen? Dit wil je natuurlijk graag anders zien. In dit blogitem geef ik je een aantal tips om meer conversie uit jouw website te halen. Want het is toch een lekker gevoel als dat contactformuliertje ingevuld bij jou binnenkomt.
#tip 1 Keep it simple
Prachtige teksten, afbeeldingen en een stijlvol design. Prachtig resultaat. Maar wat is het doel van je pagina? Het is geweldig als mensen je teksten lezen, en stap voor stap dichter bij je doel komen. Maar de praktijk leert ons dat dit niet gebeurt. Mensen scannen. Titels, dikgedrukte woorden. Dat is wat er gelezen wordt. Hooguit 20% van je pagina wordt bekeken. Denk dus simpel. Zet op strategische plekken je call-to-actions en maak het doel van je pagina direct duidelijk. Spreek echt je doelgroep aan en gebruik duidelijk taal. Is het een informatieve pagina? Met uitleg over je product of dienst. Zet dan direct de informatiebrochure als download bovenaan. Wil je juist dat mensen contact met je opnemen? Bedenk dan waarom iemand dat zou doen. Zijn het bijvoorbeeld je klanten die zo positief zijn over je service? Zet het bewijs dan naast je contactaanvraag. Een klantreview pal naast het contactformulier. Zorg dat mensen getriggerd worden.
- Strak en overzichtelijk design
- Binnen twee klikken van A naar B is de regel
- Duidelijke taal en geen vakjargon
- Trigger mensen met duidelijke en krachtige CTA’s
- Zet het doel van je pagina bovenaan dan weet men waar ze aan toe zijn
#tip 2 Creatieve interactiemogelijkheden voor meer conversie
‘’Neem contact op’’ of ‘’download de informatiefolder’’. Ja mensen weten waar ze aan toe zijn, maar het is ondertussen wel een beetje afgezaagd. Het is leuker als je bijvoorbeeld aan de hand van een paar korte vragen een gepersonaliseerde informatiebrochure opgestuurd krijgt. Check hiervoor onze BravoApp-tool. Zo creëer je meer interactie met je doelgroep en ontvangen zij advies op maat. Wat dacht je van een video waarin een klant vertelt hoe tevreden hij is met jouw dienst of product. Laat de klant op het einde een boodschap inspreken met ‘’Ga eens voor een vrijblijvend gesprek met deze partij, ik beloof je succes gegarandeerd!’’. Of start met een livechat. Klantvriendelijk en bij vragen ben je op een laagdrempelige manier direct bereikbaar.
- Plaats video’s en spreek mensen persoonlijk aan
- Zorg voor laagdrempelige conversiemogelijkheden
- Maak gebruik van innovatieve technologieën zoals de BravoApp tool
#tip 3 Flemen en niet claimen
Je wil graag die gunfactor hebben. Maar dit betekent ook dat je websitebezoekers iets waardevols moet bieden. Iets waar ze je dankbaar voor zullen zijn. Ze zullen je onthouden en terugkomen voor een informatie-aanvraag of een contactaanvraag. Daarbij is het gratis weggeven van informatie een mooie manier om je conversies te verhogen.
- Geef informatieve whitepapers weg
- Een gratis E-book of stappenplan
Het optimaliseren van je conversieratio is iets wat nooit stopt. Aan de hand van resultaten kun je altijd bijsturen. Kun je wel wat hulp gebruiken? Wij scannen graag jouw website op verbeterpunten.