De kracht van herhaling bij e-mailmarketing

4 tips voor een sterke herhaling van je e-mailcampagne

Trucjes en slimme manieren om je e-mailmarketing een boost te geven zijn er wel degelijk. Zo ook het herhalen van je e-mailcampagne. Uit recent gepubliceerde gegevens en cijfers van Mailchimp blijkt dat door je e-mailcampagne te herhalen je het aantal ‘opens’ van de mail met 8,7% vergroot. Natuurlijk wil je niet spammen en de kans lopen op ‘unsubscribers’ of nog erger ‘complaints’. Daarom in dit blog een aantal tips die je helpen op de juiste manier ‘de kracht van herhaling’ te gebruiken.

Maak gebruik van één onderwerp regel

Gebruik dezelfde onderwerp regel als bij de eerste mailing. Om een mail geopend te krijgen, is het belangrijk een pakkende en overtuigende onderwerpregel te hebben. Het gebruik van je eigen bedrijfsnaam in een onderwerp regel bij je e-mail campagne wekt vertrouwen bij de ontvanger. Zeker bij het versturen van nieuwsbrieven naar bestaande klanten. Begin je net met e-mailcampagnes? Zorg dan dat je een sterke onderwerp regel hebt, waar niemand omheen kan. Begin je onderwerp met een vraag. Prikkel de ontvanger om de mail te openen.

Blijf gebruik maken van één afzender

Ook al wordt de mail bij een andere naam als afzender vaker geopend. Het aantal ‘unsubscriber’s en ‘complainers’ neemt toe (Zie onderzoek Mailchimp) Niemand wil op die blacklist komen te staan. Zorg dat je consequent blijft in je onderwerp en afzender, om vertrouwen te winnen.   

Wacht niet te lang met de herhaling van je e-mailcampagne

Volgens analyse uit 1300 e-mailcampagnes uitgevoerd door Mailchimp, is gebleken dat de herhalingscampagne het beste 3 dagen na het versturen van de eerste e-mail, de deur uit kan. Het aantal ‘unsubscribers’ en ‘complainers’ is dan het laagst. Het aantal ‘clicks’ en ‘opens’ is daarentegen weer hoger.

Varieer in je tijden

Het is niet zo gek om uit te proberen rond welke tijden je de meeste ‘opens’ en ‘clicks’ ontvangt. Voor iedere organisatie zal dit weer anders zijn. Wat wel uit het onderzoek van Mailchimp naar voren komt, is het succes van variatie in dag en tijd bij de herhalingsmail. Zo is een herhalings- e-mailcampagne waarbij de eerste mailing er op een doordeweekse dag is uitgegaan, het effectiefst bij verzending in het weekend. En vice versa. Het aantal ‘clicks’  wordt aanzienlijk hoger. Uiteraard is het nog maar de vraag of deze regel ook geldt voor e-mailcampagnes in de B2B-sector.



Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?