Een succesvolle landingspagina voor meer effectieve leads?
Investeer jij in Google Ads Campagnes? Heb je veel hits op je website, maar levert het je geen kwalitatief goede leads op? Dat kan echt frustrerend zijn. Je investeert veel tijd en geld in deze acties, maar na maanden uitproberen blijven de effectieve leads uit. Een situatie die wij maar al te goed herkennen uit onze cases. Want waar ligt het aan?
De combinatie doet het ‘m
Vaak is het een combinatie van factoren die ervoor zorgt dat conversie uitblijft. Het kan te maken hebben met de inrichting van de campagne, het ontbreken van een goede conversie of een slechte landingspagina. In deze checklist gaan we in op dat laatste: wat moet je doen – en wat niet – voor een succesvolle, conversiegerichte B2B landingspagina?
1. Het begint allemaal met een goede inrichting van je AdWords campagne
Nodigt deze genoeg uit om door te klikken naar je landingspagina? Hoe beter jij in je titel de oplossing biedt aan je potentiële klant, hoe eerder hij getriggerd is om verder te lezen.
Zorg ervoor dat ook de tekstregels eronder voldoende uitnodigen. Geef hier aan hoe jij een oplossing gaat bieden en welk resultaat of voordeel zij hiermee gaan behalen. Als je dit goed inricht en de juiste woorden kiest, maak je al een eerste goede shift in het aantal kwalitatieve kliks naar je landingspagina. Resultaat: een succesvolle landingspagina en relevante leads!
En niet geheel onbelangrijk: zorg dat je advertentie en daarna de content van je landingspagina, volledig aansluiten bij de zoekintentie van je potentiële klant.