eXtropy zet groei in met Nasano Management

 

eXtropy scherpt groeistrategie aan met behulp van Nasano Management (persbericht)

Apeldoorn, 10 februari 2016 – eXtropy, het adviesbureau op het gebied van Business Process Management uit Apeldoorn, zet een vervolgstap in de ontwikkeling van een nieuwe (commerciële) strategie. Nasano Management, eveneens uit Apeldoorn, heeft het proces begeleid en gaat invulling geven aan de commerciële implementatie van de nieuwe strategie.

Business Process Management

Logo eXtropyeXtropy, het bedrijf van Guido Willemsen, dat opgericht is in 2007, helpt haar klanten in het ontzorgen, beheersen, verbeteren en het automatiseren van haar bedrijfskritische processen. De afgelopen jaren bedienden zij klanten als KPN, Bakker Logistiek, Heineken, V&D en Vodafone. Over de volgende stap zegt Willemsen: “In alles merkten wij dat we als bedrijf toe waren aan een volgende stap. Wij zijn toen op zoek gegaan naar een partij die ons hier zowel vanuit strategisch als uitvoerend perspectief in kon begeleiden, maar dan wel op een pragmatische en daadkrachtige wijze.”

Strategische heroriëntatie en commerciële implementatie

De strategische heroriëntatie die door Nasano Management werd begeleid, bracht ons tot het inzicht dat wij door een slimme aanpassing in ons bedrijfsmodel op een duurzame wijze meer waarde zouden kunnen toevoegen aan ons klanten. De keuze werd gemaakt om het productenportfolio van eXtropy aan te scherpen met het leveren en implementeren van een Business Process Management systeem (BPMS). Deze eerste stap maakt onderdeel uit van een lange termijn strategie. De komende jaren zijn meer ontwikkelingen voorzien die er voor moeten zorgen om nog meer waarde toe te voegen aan de klanten van eXtropy en daarmee indirect ook aan eXtropy, haar aandeelhouders en medewerkers. Onderdeel van deze strategie is het verder uitbouwen van de sales- en marketingorganisatie van eXtropy door Nasano Management. “De samenwerking met Nasano Management voelt zo vertrouwd; alsof ze onderdeel uitmaken van onze organisatie. Ons commercieel geweten, zou je kunnen zeggen”, aldus Guido Willemsen.

Over eXtropy B.V.

eXtropy ontwerpt en implementeert bedrijfsprocessen in de retail, telecom en logistieke dienstverlening. Kenmerkend voor haar werkwijze is dat vanuit een vastgestelde Business Architectuur een vertaling wordt gemaakt naar de bedrijfsvoering. De consultants van eXtropy geven niet alleen advies; ze implementeren de verandering daadwerkelijk en nemen hun verantwoordelijkheid voor een succesvolle verbetering. Klanten die onder andere door eXtropy worden bediend zijn KPN, Vodafone, AHOLD, Jumbo, DB Schenker en Bakker Logistiek.

Over Nasano Management B.V.

Nasano Management helpt bedrijven met het duurzaam verbeteren van hun verkoopresultaat. Dit doen zij onder andere door (commercieel) strategisch advies, maar ook door leadgeneratie en het leveren van Interim Sales & Marketing Professionals en Interim Managers. Nasano Management, opgericht in 2013, is gevestigd in Apeldoorn en werkt met een groot netwerk van Interim Professionals. Nasano Management is opgericht door Jeroen Venus die de afgelopen 20 jaar zijn sporen heeft verdiend met het aansturen en ontwikkelen en ICT bedrijven in binnen- en buitenland.

 



Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”