Hoe sales en marketing samenwerken?

Gisteren werd ik gewezen op een interessant artikel op Marketingfacts. Gerdi van Kerckhoven betoogt in ‘5 tips om bruggen te bouwen tussen sales en marketing in B2B‘ hoe sales en marketing samenwerken en hoe de spelregels van het B2B verkoopproces zijn veranderd. Zeker lezen dus!

Sales of marketing?

Dit is precies de manier hoe wij, als Nasano Management, onze klanten willen bedienen. Teveel worden wij nog geconfronteerd met bedrijven die zich enkel richten op sales of marketing en de één boven de ander laten prevaleren. En dit gaat vaak ten koste van de ander. Het antwoord op een (commercieel) strategisch vraagstuk is nooit alleen sales of marketing. Het lijkt en enorme open deur, maar dit is toch wat wij veel tegenkomen.

Ook komen wij nog veel bedrijven tegen die kostbare – vaak op zich redelijke goede – strategische of sales- en marketingplannen hebben laten schrijven door een extern bureau. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar de afstand tussen de theorie en een daadkrachtige uitvoering is heel groot.

Sales en marketing samenwerken bij Nasasno Management

Hoe wij dat doen? Door ons te richten op zowel een haarscherpe analyse en planvorming en op een daadkrachtige uitvoering; ‘gewoon doen’. Alleen is dat ‘doen’, heel vaak niet zo vanzelfsprekend. En dat ‘doen’, houdt in dat we goed nadenken over hoe en marketing samenwerken en hoe beide vakgebieden elkaar versterken. Met als uiteindelijke doel: hoe kan jij jouw klant op een zo’n effectief mogelijke wijze bereiken en benaderen.

Meer weten hoe sales en marketing samenwerken? Neem dan contact met ons op.

 



Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?