Inspiratie uit die ene organisatie: HomeDeco 

Geplaatst door Esmee Benning

Deze week in ‘Inspiratie uit die ene organisatie’ inspireert Thijs Goos ons met zijn verhaal. Het inspireren van mensen is voor Thijs een dagelijkse bezigheid. Sinds hij in 2015 is gestart met HomeDeco doen vele interieurliefhebbers hier iedere dag nieuwe wooninspiratie op.

 

'Het is belangrijk om te weten waar je kracht ligt en wat je beter aan anderen over kunt laten. Ik probeer alles op zijn minst zelf een keer gedaan te hebben.'  

Thijs Goos

Kan jij in een paar zinnen uitleggen wat je doet (jouw bedrijf), in welke branche je werkt en welke producten/diensten je verkoopt?

HomeDeco is een online platform voor interieur inspiratie. We proberen consumenten te helpen om leuke nieuwe interieur items te ontdekken. Dit doen we door middel van een app (HomeDeco Binnenkijken) waarin mensen bij echte interieurs kunnen ‘binnengluren’ of zelf foto’s van hun eigen interieur kunnen uploaden. Daarnaast schrijven we inspirationele artikelen over trends en tips. Tevens hebben we een shoppinggedeelte waarbij we het assortiment van alle grote woonwebwinkels inzichtelijk maken.

Hoe kwam je op het idee om te gaan werken in deze branche?

Ik heb een aantal jaar geleden een platform/community opgericht op het gebied van mode (Fashiolista.com). Op een gegeven moment heeft het bedrijf een andere focus gekregen waardoor ik daar niet meer op mijn plek zat. Ik heb toen mijn dagelijkse werkzaamheden daar neergelegd. Ondertussen had ik wel een passie ontwikkeld voor consumentenplatforms en communities in combinatie met e-commerce. Met HomeDeco.nl kan ik learnings, do’s & don’t toepassen en dingen doen die ik graag op het andere platform nog had willen proberen. Uiteindelijk is dé uitdaging om een consument op een zo leuke en makkelijke manier, organisch producten en merken te laten ontdekken waar ze zelf enthousiast van worden. Daarnaast heb ik zelf meer met interieur en design dan met (dames)mode, dus de keuze was snel gemaakt.

Hoe ben je gestart? Wat waren je eerste stappen als ondernemer en tegen welke problemen of juist mooie dingen liep je aan?

Ik heb gelukkig wat ervaring en ben al in genoeg valkuilen gevallen om een aantal startup problemen te kunnen vermijden. Daarnaast ben ik DreamDeco gestart in samenwerking met VentureBuilders, een startup studio die investeert met een hands-on approach. Zij investeren niet alleen mee in cash, maar begeleiden het hele proces van het opzetten van een bedrijf en alle processen die daar bij komen kijken (legal, administratie, klankbord voor strategie etc.).

Dat zorgt er voor dat ik mij kan focussen op dingen die mij als ondernemer echt interesseren zoals businessmodelling, concept-ontwikkeling, marketing/groei, technische ontwikkeling en het aansturen van een team.

Het logo van HomeDeco

Welke rol binnen het bedrijf vervul jij zelf? Manusje van alles of besteed je veel werk uit?

Op zich ben ik een manusje van alles, maar het is belangrijk om te weten waar je kracht ligt en wat je beter aan anderen over kunt laten. Ik probeer alles op zijn minst zelf een keer gedaan te hebben. Dat is belangrijk omdat je leert waar je collega’s mee bezig zijn en hoe je het ze makkelijker kunt maken. Maar uiteindelijk is het belangrijk om dingen uit handen te geven. Er zijn simpelweg mensen die vele malen beter zijn dan ik in sales, content-creatie en bijvoorbeeld development.

Kun je een voorbeeld geven van een mooie anekdote of gebeurtenis waaruit je een belangrijke les hebt geleerd als jonge ondernemer?

Bij mijn eerste business hebben mijn partners en ik 1,5 jaar gewerkt aan een product voor we het aan het publiek toonden; het was technisch en theoretisch een hoogstandje, met ook de ontwikkelkosten die daar bij hoorden. Omdat we zo perfectionistisch bezig waren, kwamen we er pas na 1,5 jaar achter dat, hoe mooi en technisch vernuftig ook, het publiek niet perse zat te wachten op onze oplossing. Dat is een dure, maar hele belangrijke les geweest.

Het logo van HomeDeco

Welke tip kan jij andere starters en ondernemers meegeven?

Zorg dat je jouw ideeën en oplossingen zo snel mogelijk test binnen je doelgroep, met een minimum viable product met zo min mogelijk kosten en tijd. Probeer niet krampachtig vast te houden aan je eigen ideeën en oplossingen, dat is echt niet meer van deze tijd.

Waar zie jij jezelf en je bedrijf over vijf jaar?

Over vijf jaar zijn we met HomeDeco op Europees niveau een van de grootste spelers op het gebied van interieur inspiratie en shopping en helpen we miljoenen consumenten en merken elkaar op een leuke en ongedwongen manier te ontdekken.

 

Ben of ken je een ondernemer met een inspirerend verhaal? Laat het ons weten! Stuur een mail naar info@nasano.nl

Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?