SmartDocuments zet groeistrategie in met Nasano Management

 

SmartDocuments ontwikkelt groeistrategie samen met Nasano Management (persbericht)

Apeldoorn, 15 maart 2016 – SmartDocuments, specialist op het gebied van documentcreatie uit Deventer, staat aan de vooravond van een commerciële versnelling. Hiervoor heeft het bedrijf uit Deventer, dat zich al meer dan 20 jaar richt op klantcommunicatie, de hulp ingeroepen van Nasano Management om haar groeistrategie te ontwikkelen.

Alle seinen op groen

Alle seinen op groen. Dit was de gezamenlijke conclusie die de directie van SmartDocuments trok na diverse verkennende gesprekken samen met Nasano Management. De oplossing van SmartDocuments heeft zich in de afgelopen 20 jaar ruimschoots bewezen. Met meer dan 500 klanten en vestigingen in Duitsland en Zweden en nog veel meer ambitie om te groeien, was de directie op zoek naar een strategisch partner die ze hier in kon begeleiden. Niet alleen strategisch, maar ook heel praktisch. Door samen mee helpen aan het verdere succes van het bedrijf. “De mensen van Nasano Management begrijpen precies waar we naar toe willen. Ze zijn analytisch scherp en kritisch, maar ook creatief en ondernemend”, aldus Marco Drost, algemeen directeur van SmartDocuments.

Verschillende groeiscenario’s

Logo SmartDocumentsSamen met Nasano Management zijn er verschillende groeiscenario’s ontwikkeld. Paul te Lindert, commercieel directeur van SmartDocuments, zegt hier over: “In overleg hebben wij ervoor gekozen om met één van deze groeiscenario’s te starten. Nasano Management begeleidt dit project en levert tevens een Senior Sales Professional om dit project vorm te geven.” Hoewel de leiding van het project bij Nasano Management ligt, werken de teams van beide partijen nauw samen. Op deze manier vindt er veel kennisdeling en kruisbestuiving plaats. “En”, zo zegt Jeroen Venus, directeur van Nasano Management, “dit past uitstekend bij de manier waarop wij graag samenwerken met onze klanten; een langdurige samenwerking om zo duurzaam waarde toe te voegen en het verkoopresultaat te verbeteren.”

Over SmartDocuments Nederlands B.V.

SmartDocuments is een complete softwareoplossing voor het maken van documenten en klantcommunicatie. SmartDocuments biedt één omgeving voor alle huisstijl-, bedrijfs- en processjablonen. Organisaties die met SmartDocuments werken profiteren van efficiënt werken en eenvoudig sjabloonbeheer. SmartDocuments heeft vestigingen in Nederland, Duitsland en Zweden en wordt dagelijks gebruikt door meer dan 500 organisaties.

Over Nasano Management B.V.                               

Nasano Management helpt bedrijven met het duurzaam verbeteren van hun verkoopresultaat. Dit doen zij onder andere door (commercieel) strategisch advies, maar ook door leadgeneratie en het leveren van Interim Sales & Marketing Professionals en Interim Managers. Nasano Management, opgericht in 2013, is gevestigd in Apeldoorn en werkt met een groot netwerk van Interim Professionals. Nasano Management is opgericht door Jeroen Venus die de afgelopen 20 jaar zijn sporen heeft verdiend met het aansturen en ontwikkelen van ICT bedrijven in binnen- en buitenland.



Plaats een reactie





Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”