Strategiesessies Nasano
Geplaatst door Esmee Benning
Als jong, snelgroeiende en innoverende organisatie was het tijd om zelf ook stil te staan bij onze eigen strategie. In februari 2019 zijn we begonnen met een eerste strategiesessie uit een reeks van vier die in een tijdsbestek van een half jaar zijn ingepland. In dit half jaar is ons strategieteam achter de schermen druk bezig het aanscherpen van onze huidige strategie. Alle neuzen dezelfde kant opsturen, dat is het doel. Het is essentieel voor de blijvende groei van onze organisatie maar ook die van onze klanten.
Het fundament
We zijn op zoek naar ons strategisch fundament. In de afgelopen periode en de periode die gaat komen, gaan we aan de slag met de Why, de How en de What van onze organisatie. Wie zijn we? Wat doen we? en hoe doen we dit precies? Wat willen we uiteindelijk verkopen?

Product-markt fit
Maar we gaan verder. We nemen ook de product-market fit onder de loep. Klopt deze nog? Niks is belangrijker dan onze klanten. En wat willen onze klanten? Waar kunnen wij echte toegevoegde waarde leveren met onze diensten en producten? En kunnen we onze klanten al onderverdelen in segmenten? Vragen die tijdens deze sessies steeds weer terugkeren. Benieuwd welke methode wij hiervoor gebruiken? Lees dan eens ons blogitem ‘’Ontwikkel een waardepropositie’’.
De customer journey invullen
Als we onze persona in beeld hebben, kunnen we doorgaan met het invullen van de customer journey. Door deze processen ontstaan er gaande weg steeds nieuwe ideeën en ontwikkelingen. We geven per fase in de customer journey aan wat de boodschap is. Via welke kanalen we deze boodschappen gaan delen en welke acties we hier aan koppelen. We maken vervolgens een korte en lange termijn planning op en bepalen verschillende acties. Lees in ons blogitem ‘’ De customer journey’’ hoe wij onze customer journey’s invullen.

Ideeën prioriteren
Uiteindelijk zullen we met de ideeën, de juiste doelgroep, en een geschikte product-markt fit aan de slag gaan met een planning om onze nieuwe strategie door te voeren. Maar we kunnen natuurlijk niet alles tegelijk en daarom moeten wij prioriteren. Wat is voor nu belangrijk en wat willen we op lange termijn doorvoeren? Vragen waar we ons in de laatste sessie met bezig gaan houden.
Wil jij met ons sparren over de strategiesessies? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.