BEDRIJFSMODELLEN

HOE CREËER JE AANDEELHOUDERSWAARDE VOOR JE BEDRIJF

Decoratielijn in Nasano kleuren

Je bedrijfsmodel geeft antwoord op de vraag of en zo ja hoe je duurzaam waarde toevoegt aan je onderneming en aan de aandeelhouders. Je weet dat het beter of slimmer kan, maar je weet niet hoe.

Een frisse blik van buiten is wat je zoekt. Want vreemde ogen dwingen immers. Maar dan wel iemand met ruime ervaring. Iemand je niet te veel hoeft uit te leggen. Een gelijkwaardig gesprekspartner die je kunt vertrouwen.

Nasano biedt ondersteuning in het onwikkellen van bedrijfsmodellen

HOE VERBETERT NASANO BEDRIJFSMODELLEN?

SALES & MARKETING ANALYSE

Je bent niet tevreden over het commercieel resultaat en vraagt je af waar je moet beginnen om het te verbeteren. Op dat moment is het fijn als er overzicht wordt gecreëerd en antwoord komt op de meest essentiële vragen voor je bedrijf. Wat gaat goed en waar zitten de verbeterpunten? Met behulp van onze zeer efficiënte en eigen ontwikkelde Sales & Marketing Analyse brengen wij de antwoorden hierop in kaart.

Aanpak

  • Analyse bedrijfsmodel
  • Analyse waardepropositie
  • Analyse boodschap en middelen
  • Mensen, processen en systemen

BUSINESS MODEL QUALIFICATION

Tijdens enkele interactieve workshops wordt het huidige bedrijfsmodel in kaart gebracht. Dit doen we met behulp van de Business Model Canvas. Met verschillende interactievormen onderzoeken we verbeterpunten hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden van de concurrentie. Hoe het kan leren van andere succesvolle bedrijven en bedrijfsmodellen en hoe het kan innoveren.

Aanpak

  • Workshop introductie Business Model Canvas.
  • Een workshop om de huidige situatie in kaart brengen.
  • Eén of enkele workshop om het bedrijfsmodel te beoordelen en te verbeteren.

VALUE PROPOSITION QUALIFICATION

Wil je weten hoe je meer aandeelhouderswaarde kan creëren voor jouw bedrijf? Begin eerst met het beantwoorden van de vraag hoe je waarde creëert voor jouw klanten. Of het nu gaat om een nieuwe of bestaande waardepropositie, het is van groot belang dat je weet of en zo ja hoe jouw producten en diensten waarde creëren. De markt verandert en je klanten veranderen mee. Eigenlijk ben je hier dus nooit mee klaar. Tijdens de workshops maken wij gebruik van Value Proposition Canvas.

Aanpak

  • Opstellen buyer persona
  • Klantsegmenten in kaart brengen
  • Productsegmenten in kaart brengen

WAAROM BUSINESS DEVELOPMENT MET NASANO MANAGEMENT?

Een frisse blik van buiten en vreemde ogen dwingen. Het heeft allemaal te maken met het oog. Een scherp oog, wel te verstaan. Dat zijn wij!

Een scherpe, frisse en analytische blik. Snel hoofd- van bijzaken kunnen onderscheiden en tot de kern kunnen komen. Dat typeert ons. En vanuit deze heldere analyse komen tot een pragmatisch plan en daadkrachtige uitvoering. Heel erg MBK, vinden wij. Past dat ook bij jou? Neem dan contact met ons voor een vrijblijvend gesprek.

MEER WETEN OVER HET ONTWIKKELEN VAN BEDRIJFSMODELLEN?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”