CreAim profiteert van een flexibele marketingafdeling
CreAim is de specialist op het gebied van SBR/XBRL, klantportalen en digitaal ondertekenen. Vanuit Zaandam ontwikkelt de dochteronderneming van Total Specific Solutions (TSS) innovatieve applicaties voor onder andere accountants, belastingadviseurs en gerechtsdeurwaarders. Sinds 2018 ondersteunt Nasano CreAim bij de online marketingactiviteiten.
Martijn Boshuis, managing director bij CreAim: ”We zijn een relatief klein kantoor en we zitten niet in de luxepositie om een eigen marketingteam te hebben. We zijn daarom bewust op zoek gegaan naar een partij die over de juiste online marketing expertise beschikt.” Tijdens de oriëntatiefase bracht een partner binnen de TSS holding CreAim in contact met Nasano. “Vanaf de eerste gesprekken voelde het goed en daarom zijn ze gestart met onze AdWordscampagnes”, aldus Martijn.
CreAim stak al geruime tijd geld in Google AdWords, zonder goed zicht te hebben op de resultaten. Martijn: “We maakten gebruik van AdWords maar we beheerden de campagnes eigenlijk niet. We hadden dan ook geen idee of deze goed waren ingericht en of ze effectief waren.” Nasano heeft allereerst de online advertising strategie tegen het licht gehouden en de advertenties verbeterd. Vervolgens hebben ze het beheer op zich genomen en monitoren ze de resultaten.

Beter inzicht in websitebezoekers
Na het aanscherpen van de online advertising strategie was het voor CreAim logisch dat Nasano ook een rol ging spelen bij de bouw en implementatie van de nieuwe website en de technologie aan de achterkant. “Het een kan niet zonder het andere en we wisten dat we ook iets moesten doen aan onze website. We hadden geen inzicht in het bezoekersverkeer en welke pagina’s bezocht werden”, aldus Martijn.
De nieuwe website is medio oktober 2019 opgeleverd door Nasano. De site stelt het Zaanse bedrijf onder andere in staat om beter te monitoren waar bezoekers vandaan komen, welke bedrijven de site bezoeken en uit welk segment ze komen. “Onze oude website was een blackbox. Met de nieuwe hebben we een marketingtool in handen die ons waardevolle informatie en leads oplevert”, vertelt Martijn tevreden.
Nasano weet het werk in goede banen te leiden
Volgens de managing director is de totstandkoming van de website een mooi voorbeeld van hoe Nasano fungeert als flexibele marketingafdeling op afstand. Martijn: “Wij hebben een duidelijk aanspreekpunt die de juiste specialisten inschakelt voor de klus en het werk in goede banen leidt.”
Naast de campagnes en de website is er ook veel werk verzet op het gebied van contentcreatie, e-mailmarketing en een klanttevredenheidsonderzoek. De software-ontwikkelaar is dan ook te spreken over het kennisniveau en de inzet van nieuwe technologieën. “Nasano kent de volle breedte van online marketing en je kunt echt zien dat ze het vak verder willen brengen”, besluit een tevreden Martijn Boshuis.
Download: In 4 stappen naar een succesvolle leadgeneratie strategie
