HOE SALES EN MARKETING EFFECTIEF SAMENWERKEN BIJ ISPROJECTS UIT 'S-HERTOGENBOSCH
Hoe sales en marketing elkaar continue versterken en zorgen voor meer kwalitatieve leads
Het gaat goed bij ISProjects. Het Bossche softwarebedrijf ontwikkelt al bijna twintig jaar standaardoplossingen op het gebied van elektronische factuurverwerking en e-Procurement.
Onder andere Het Nederlandse Rode Kruis, Fokker Elmo, Shimano, WE Fashion en de Rijksuniversiteit Groningen maken al gebruik van de software van ISProjects.
Het bedrijf wilde in 2017 graag meer doen aan online marketing en planmatiger groeien. Sinds dat jaar helpt Nasano ISProjects met verschillende marketingoplossingen en leadgeneratie door telefonische acquisitie te kapitaliseren op hun rijke ervaring en kennis.

Een wereld die verandert
De marketingactiviteiten van ISProjects beperkten zich tot het organiseren van seminars en incidenteel bellen naar bedrijven. “Vrij traditioneel dus,” geeft directeur Erik van der Werff toe. “Dat ging niet onsuccesvol, maar als je tien jaar lang hetzelfde erin stopt, komt er ook hetzelfde uit. We zagen de wereld om ons heen snel veranderen – op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en daarin mee gaan.”
“We hebben een sterk verhaal en goede papieren, alleen niet de benodigde kennis in huis om dat op een effectieve manier aan de man te brengen. De website werd natuurlijk wel bezocht, maar we wilden graag beter gevonden worden door bedrijven die wij konden helpen om efficiënter te werken en kosten te besparen door onze producten en proposities.”
Effectieve aanvalsplannen
Met al die ervaring en kennis kon Nasano snel uit de voeten. Het eindproduct was een uitgebreid maar pragmatisch marketingplan met een middellangetermijnperspectief en meerdere aanvalsplannen. Van der Werff: “Inmiddels heeft Nasano een SEA- en SEO-campagne opgezet, intensief klantonderzoek gedaan, de website geoptimaliseerd en online marketingcampagnes uitgevoerd op basis van buyer persona’s, behoeftes en vraagstukken.”
“Ook de activiteiten die al liepen werden meteen opgepakt en geoptimaliseerd. Nasano zorgde er bijvoorbeeld voor dat er iedere week brieven de deur uitgingen, en geen enkele lead bleef ongemoeid. Ze draaien continu aan de knop om de vindbaarheid te optimaliseren en maakten duidelijk wat mogelijk was met het beschikbare budget. Ik kon snel veel aan ze overlaten: dat ontzorgt.”
Een jaar later besloot ISProjects om Nasano ook in te zetten voor telefonische acquisitie. De slimme combinatie van telefonische acquisitie en (online) marketing heeft het gewenste effect en zo werkt ISProjects al 3 jaar naar grote tevredenheid samen met Nasano.
Wil je meer weten over hoe sales en marketing effectief met elkaar samenwerken? Lees dan 'De 4 fundamenten van commerciële groei (deel 2)' of download het whitepaper via onderstaand formulier.