LEADGENERATIE DOOR SALES BIJ AMN UIT ARNHEM
Twee projecten, één aanpak: klantcase AMN Arnhem
Talent ontdekken. Dat doet AMN al twintig jaar met de ontwikkeling van toetsen en volgsystemen voor het onderwijs en bedrijfsleven. Nasano Management ondersteunt sinds twee jaar de salescampagnes en leadgeneratie van het Arnhemse bedrijf. Met succes: door de hulp van Nasano worden er goede resultaten geboekt.
Een tas vol leads
Nadat AMN directeur John Mulder op een gemeentecongres zijn Talentscan voor statushouders onder de aandacht bracht, volgde er te weinig afspraken. “We kwamen van het congres thuis met een tas vol interessante leads, maar hadden onderschat hoeveel tijd het kost om van die leads concrete afspraken te maken,” vertelt Mulder. “Je kunt niet zomaar tussendoor wat mensen bellen: dat moet doelmatig en georganiseerd gebeuren. We hadden iemand nodig met de expertise om het salesproces een flinke boost te geven.”

Het product begrijpen
Om het project toch succesvol te maken, schakelde AMN de hulp in van Nasano Management. Dat ging meteen goed: een team van ervaren salesspecialisten ging direct aan de slag om afspraken binnen te halen. Mulder: “We dachten altijd dat koude acquisitie niet effectief was, maar Nasano kon zich snel verplaatsen in onze visie en productaanbod. Door die aanpak hebben we veel afspraken gemaakt en orders gerealiseerd.”
Supersnelle schakeling
Die samenwerking smaakte naar meer. AMN begon een intensieve samenwerking met Nasano om de AMN Eindtoets (een digitaal alternatief voor de Cito) in de markt te zetten. “Dat project was aanzienlijk groter en tijdrovender dan de Talentscan: we moesten in een zeer korte tijd zo veel mogelijk scholen overtuigen dat onze eindtoets de beste nieuwkomer was tussen alle nieuwe aanbieders. Nasano handelde toen supersnel: er zaten maar een paar dagen tussen een eerste briefing en de officiële kick-off van de campagne. Vijf mensen belden in acht weken zo’n vierduizend scholen – als er extra capaciteit nodig was, dan werd dat geregeld. Door die pro-actieve, effectieve aanpak van Nasano zijn we de grootste aanbieder geworden van alle nieuwkomers.”
Onderdeel van het team
Een medewerker van Nasano werkt nu twee dagen in de week voor AMN. “Ik hoef nooit te wachten op een antwoord via mail of telefoon,” zegt Mulder. “Ook niet op de dagen als hij niet bij ons werkt. De expertise die je nodig hebt is zo altijd beschikbaar. Nasano wordt een belangrijk onderdeel van je team. Zo vind je elkaar sneller en kom je sneller tot de vraag achter de vraag. En dat komt conversie altijd ten goede.”