Leadgeneratie in digital commerce bij De Nieuwe Zaak
De Nieuwe Zaak helpt groothandels, retailers en merken met het oplossen van digital commerce vraagstukken zodat deze klanten kunnen groeien. De onderneming verbindt marketing met techniek; of het nu gaat om een nieuw commerce platform, een marketingvraagstuk of een business-strategie. Met 100 medewerkers en klanten als Miss Etam, BookSpot, Cortina en Bouwmaat behoort De Nieuwe Zaak tot de top-3 spelers in hun vakgebied in Nederland. Sinds september 2018 ondersteunt Nasano De Nieuwe Zaak bij het leadgeneratieproces.
Opvolgen van leads
Met een flinke orderportefeuille en een goede naam in digital marketing heeft het De Nieuwe Zaak nooit aan klanten ontbroken. Oprichter en partner Jurriën Kerstholt: “We bestaan dertien jaar en vanaf dag één kwamen klanten vooral vanuit het eigen netwerk. Op een gegeven moment zie je dat dat niet meer toereikend is. Om new business te genereren, hebben we een marketingafdeling opgezet en zijn we online en offline actief de markt gaan benaderen. Na verloop van tijd kwamen we tot de conclusie dat we deze processen goed op orde hadden, maar dat het opvolgen van leads meer aandacht verdiende."

Een goede bijdrage aan naamsbekendheid
Omdat Nasano de marketingafdeling van De Nieuwe Zaak al enige tijd op interim basis ondersteunde zijn ze ook met leadgeneratie aan de slag gegaan. Jurriën Kerstholt: “We merkten dat er veel leads in de funnel zaten die opgepakt konden worden. We hebben bellijsten opgesteld en die heeft Nasano gebruikt voor het maken van afspraken met potentiële klanten.” Nasano heeft met een groot deel van deze leads inhoudelijke gesprekken gevoerd. Veel bedrijven gaven aan geïnteresseerd te zijn in de dienstverlening van De Nieuwe Zaak, op korte of lange termijn. Jurriën Kerstholt: “Nasano heeft dit goed georganiseerd aangepakt. De samenwerking heeft bijgedragen aan awareness en aan onze naamsbekendheid. We zijn in beeld bij mogelijke klanten en dat is positief.”
Van Marketing Qualified Leads naar Sales Qualified leads
Nasano heeft het proces van leadgeneratie kritisch bekeken (sales en marketing) en is aan de slag gegaan om van Marketing Qualified Leads (MQL), meer Sales Qualified Leads (SQL) te maken. Inbound leads werden gekwalificeerd aan de hand van een aantal criteria. Hierdoor kon achterhaald worden of de lead behoorde tot één van de buyer persona’s van De Nieuwe Zaak. MQL’s met hoge scores werden daarna doorgezet naar de Sales Professional van Nasano als SQL’s voor opvolging.
“De manier waarop Nasano dit traject heeft opgepakt, is goed en no-nonsense. We hebben prettig kunnen samenwerken en goede stappen gezet. Gezamenlijk hebben we het interne leadgeneratieproces zo aangescherpt, dat we nu beter weten wanneer we een potentiële klant moeten bellen”, aldus Kerstholt.