LEADGENERATIE DOOR MARKETING

Decoratielijn in Nasano kleuren

Heb je behoeften aan het genereren van traffic naar je website of het vergroten van je naamsbekendheid online? Leadgeneratie door marketing helpt jou aan meer leads.

Door mensen op meerdere kanalen op verschillende tijdstippen kennis te laten maken met jouw organisatie, diensten of producten kom je on top of mind bij jouw doelgroep.

Leadgeneratie door marketing

LEADGENERATIE DOOR MARKETING: ONZE AANPAK

WORKSHOPS

Voordat we beginnen met het bepalen van een strategie, starten we met een aantal workshops. Het doel van de workshops is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Informatie die van belang is voor de strategiebepaling. Afhankelijk van de vraag en de opdracht wordt bepaald hoeveel workshops nodig zijn.

Aanpak

  • Ontwikkelen SWOT-analyse
  • Bepalen doelmarkten en doelgroepen
  • Concurrentie-analyse
  • Opstellen buyer persona's en invullen customer journey

STRATEGIE EN PLAN VAN AANPAK

De workshops zijn klaar. Op basis hiervan wordt het marketingplan en het aanvalsplan geschreven. Het marketingplan legt de basis voor het komend jaar vast en het aanvalsplan zorgt voor een daadkrachtige uitvoering gedurende de eerste 13 weken.

Aanpak

  • Analytisch scherp en pragmatisch
  • Een aanvalsplan met focus op direct resultaat
  • Van workshops tot uitvoering in 4 weken

UITVOERING

Op basis van het marketing- en aanvalsplan gaan onze marketing professionals samen met jouw team aan de slag. Samen voeren we het uit en sturen, waar nodig wekelijks bij. Want meten is weten.

Enkele voorbeelden van de uitvoering door onze marketingprofessionals:

  • Opzetten campagnes in Adwords
  • Websiteteksten aanpassen
  • DM campagnes opzetten
  • E-mailcampagnes opzetten
  • Social media kanalen beheren
Leadgeneratie door marketing bij ISProjects

CASE STUDY ISPROJECTS

ISProjects voorziet in de integratie van oplossingen voor de digitalisering van factuurstromen. In 2017 heeft ISProjects de wens uitgesproken om meer te investeren in marketing. Het algemene marketingniveau moest omhoog en er moest meer ingezet worden op online activiteiten. 

Er ontstond een samenwerking tussen ISProjects en Nasano bij het ontwikkelen van een daadkrachtig Marketing- en Aanvalsplan. Maar ook na het vaststellen van de strategie besloot ISProjects de hulp van Nasano in te schakelen bij de uitvoering van het plan. De Marketing Professionals van Nasano ondersteunen ISProjects bij het ontwikkelen van een solide marketing basis en het genereren van leads uit meerdere campagnes. 

GEÏNTEGREERDE SALES & MARKETING AANPAK

Wij geloven in de kracht van een geïntegreerde aanpak tussen sales en marketing. Marketing als een krachtige tool om online en offline leads te genereren.

Sales als tool om deze online leads als laaghangend fruit op te volgen. Zo heb jij als organisatie op kort termijn al resultaat.

MEER WETEN OVER LEADGENERATIE DOOR MARKETING?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leads genereren door sales bij AMN

Trots op kennis en ervaring: klantcase ISProjects ‘s-Hertogenbosch

Het gaat goed bij ISProjects. Het Bossche softwarebedrijf ontwikkelt al bijna twintig jaar standaardoplossingen op het gebied van elektronische factuurverwerking en e-Procurement voor grote organisaties zoals Het Nederlandse Rode Kruis, Fokker Elmo, Shimano, WE Fashion en de Rijksuniversiteit Groningen.

Het bedrijf wilde graag meer doen aan online marketing en planmatiger groeien. Sinds vorig jaar helpt Nasano ISProjects met verschillende marketingoplossingen te kapitaliseren op hun rijke ervaring en kennis.

Een wereld die verandert

De marketingactiviteiten van ISProjects beperkten zich tot het organiseren van seminars en incidenteel bellen naar bedrijven. “Vrij traditioneel dus,” geeft directeur Erik van der Werff toe. “Dat ging niet onsuccesvol, maar als je tien jaar lang hetzelfde erin stopt, komt er ook hetzelfde uit. We zagen de wereld om ons heen snel veranderen – op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en daarin mee gaan.”

“We hebben een sterk verhaal en goede papieren, alleen niet de benodigde kennis in huis om dat op een effectieve manier aan de man te brengen. De website werd natuurlijk wel bezocht, maar we wilden graag beter gevonden worden door bedrijven die wij konden helpen om efficiënter te werken en kosten te besparen door onze producten en proposities.”

Effectieve aanvalsplannen

Met al die ervaring en kennis kon Nasano snel uit de voeten. Het eindproduct was een uitgebreid maar pragmatisch marketingplan met een middellangetermijnperspectief en meerdere aanvalsplannen. Van der Werff: “Inmiddels heeft Nasano een SEA- en SEO-campagne opgezet, intensief klantonderzoek gedaan, de website geoptimaliseerd en online marketingcampagnes uitgevoerd op basis van buyer persona’s, behoeftes en vraagstukken.”

“Ook de activiteiten die al liepen werden meteen opgepakt en geoptimaliseerd. Nasano zorgde er bijvoorbeeld voor dat er iedere week brieven de deur uitgingen, en geen enkele lead bleef ongemoeid. Ze draaien continu aan de knop om de vindbaarheid te optimaliseren en maakten duidelijk wat mogelijk was met het beschikbare budget. Ik kon snel veel aan ze overlaten: dat ontzorgt.”

 

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.