Manager Operations

Kom jij als operationeel of delivery manager helpen onze snelgroeiende organisatie te laten groeien?

Is het voor jou tijd je ervaring in te zetten in een snelgroeiend en passievol bedrijf dat opereert als specialist in onder meer integrale B2B leadgeneratie? En heb je ongeveer drie jaar werkervaring in operationeel of delivery management aan de bureauzijde van bijvoorbeeld de ICT, een internetbureau of detachering?
Ben je ondernemend en commercieel ingesteld, en tegelijkertijd gericht op processen en structuren? Vind je het vanzelfsprekend deze te standaardiseren en te automatiseren als deze processen er nog niet zijn? Is verantwoordelijkheid belangrijk voor je? En ben je een echte ‘people-manager’? Als je daarnaast als pré ook nog ervaring hebt binnen (online) marketing & communicatie, dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

  • Jij bent eindverantwoordelijk voor het gehele primaire proces. Belangrijke KPI’s voor jou zijn het projectresultaat (kwalitatief en financieel) en klanttevredenheid. Om dit te realiseren stuur je (indirect) alle projecten aan. Waar nodig leid je zelf ook nog één of enkele projecten.\
  • Je bent verantwoordelijk voor de planning en een goede realisatie binnen het budget en andere kaders.
  • Je rapporteert intern en extern en onderhoudt nauw contact met het team van sales- & marketing professionals en projectmanagers en met de klant.
  • Jij vindt het belangrijk dat zaken zo efficiënt mogelijk verlopen. Je signaleert knelpunten en zorgt voor de oplossingen. Je draagt bij aan de proces- en productontwikkeling van de organisatie. Alles met als doel om een (nog) beter projectresultaat te leveren en om de organisatie nog sneller te kunnen schalen.
  • Je houdt van slimme, technische oplossingen. Waar mogelijk probeer je zo veel mogelijk te automatiseren, zodat we meer aandacht kunnen besteden aan onze klanten.
  • Samen met de directeur ben je ook verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en opleiding van ons team. Daarvoor maken we gebruik van de Nasano Academy, ons interne opleidingsprogramma.
  • Je werkt nauw samen met de directeur en fungeert als zijn rechterhand.

Wie zoeken we?

  • Je wordt enthousiast van de dynamiek van een passievol, snelgroeiend en ondernemend bedrijf en tegelijkertijd jeuken je handen om je ervaring in het operationeel of delivery management in te zetten om projecten en processen nóg beter te laten verlopen. Dan kunnen we nog harder groeien!
  • Je hebt een afgeronde hbo- of bij voorkeur een afgeronde wo-opleiding.
  • Je hebt ervaring met operationeel of delivery management aan de bureauzijde, bijvoorbeeld binnen de ICT, bij een internetbureau of detachering. Je hebt binnen een vergelijkbare rol (of enkele onderdelen ervan) ten minste drie jaar ervaring.
  • Je bent ondernemend en commercieel ingesteld, tegelijkertijd is het werken volgens duidelijke processen en structuren belangrijk voor je. Als zo’n proces er nog niet is, dan is het voor jou heel vanzelfsprekend om dit te standaardiseren en waar mogelijk zo veel mogelijk te automatiseren. Hier haal je net zo veel voldoening uit als uit een tevreden klant.
  • Je vindt het belangrijk om een grote verantwoordelijkheid te hebben en bent een echte ‘people manager'.
  • Ervaring binnen (online) marketing & communicatie is een pré.
  • Je woont in de omgeving van Apeldoorn of binnen een redelijke reisafstand.

Wat is ons aanbod?

Je ontvangt een marktconform salaris, passend bij je werkervaring. Optioneel is een bonusregeling mogelijk. Je komt te werken in een gezellige en dynamische omgeving in een heel leuk team waarbij je samen werkt aan het succes van onze klanten en aan de verdere groei en ontwikkeling van Nasano. Groei en ontwikkeling die hand in hand gaan met jouw persoonlijke groei en ontwikkeling. Samen met het team zijn we druk bezig met het implementeren van Scaling Up ‘groeimethode’ van Verne Harnish en daar zijn we komende jaren ook nog druk mee. Jouw rol en inbreng hierbij zijn erg belangrijk.

Over Nasano Management

Wat we doen? Wij helpen ondernemers en directies die willen groeien! Wij genereren op snelle en slimme wijze meer leads voor onze klanten met een helder doel voorogen. Daar zijn we goed in. Heel goed zelfs! En om dat doel te bereiken, kiezen wij voor een slimme combinatie van sales en marketing. Een integrale B2B leadgeneratie-aanpak. Nasano is een jong, snelgroeiend bedrijf gevestigd in het centrum van Apeldoorn. Check voor meer informatie over wat we doen, onze klanten en ons team nasano.nl!

Nasano organiseert maandelijks de Nasano Academy; een intern programma met interne en externe sprekers waar kennisdeling, inspiratie en gezelligheid centraal staan. Daarnaast organiseren we regelmatig leuke activiteiten, zoals karten, golfen, een BBQ aan het begin van de zomer en een kerstdiner samen met je partner.
Interesse?

Heb je vragen of interesse? Neem dan contact op met Jeroen Venus via jobs@nasano.nl of 055-2045555.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

 

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.