CONTENT MARKETING UITBESTEDEN?

VAN STRATEGIE TOT REALISATIE

Decoratielijn in Nasano kleuren

Content marketing wordt vaak ingezet om de groei van een organisatie te realiseren. Het creëren en verspreiden van relevante, waardevolle en unieke content gebeurt via meerdere kanalen, met als doel potentiële klanten aan je organisatie te binden.

Content komt in vele varianten. Informerende content zoals blogs, whitepapers of folders worden veel gebruikt in de B2B branche. Maar heb je ook wel eens gedacht aan een infographic of een klantcase opgemaakt als pdf om te delen met je doelgroep? Nasano helpt je met het bedenken en creeëren van passende content rekening houdend met jouw wensen.

Laat uw contentmarketing uitvoeren door Nasano Management

DE CONTENT MARKETING DIENSTEN VAN NASANO MANAGEMENT

CONTENT MARKETING STRATEGIE

Aan de hand van de buyer persona’s en de customer journey’s maken we de vertaalslag naar waardevolle content. Zo creëer je items die aansluiten bij de fase van de customer journey waar de lezer op dat moment in zit. Zo weet je op welke kanalen je de items dient te plaatsen om de lezer te bereiken.

Aanpak

  • Opstellen buyer persona (of meerdere)
  • Opstellen customer journey
  • Plan van aanpak met opties

CONTENT CREATIE

Wij hebben verschillende copywriters in dienst die dagelijks voor onze klanten waardevolle content creëren. Denk hierbij aan het schrijven van blogs, whitepapers of nieuwsbrieven. Uiteraard kunnen onze vormgevers dit visueel uitwerken, om de boodschap te versterken.

Aanpak

  • Opstellen contentkalender
  • Contentcreatie
  • Opmaak tekst visualisatie

CONTENT ALS LEADGENERATOR

Onze online marketeers weten precies welke kanalen interessant zijn voor het verspreiden van content. Op welke platformen bevindt jouw doelgroep zich? Welke social media kanalen gebruiken ze? Wij kunnen helpen bij het vinden van de antwoorden op deze vragen.

Aanpak

  • Onderzoeken van kanalen waar de doelgroep zich begeeft
  • Inzichtelijk maken welke kanalen interessant zijn voor verspreiding van content
Nasano Management heeft voor AMN meerdere content items geschreven

CASE STUDY AMN

AMN is opgericht in 1998 en biedt testen, toetsen en volgsystemen aan voor het onderwijs, gemeenten en bedrijfsleven. De producten van AMN geven scholen, bedrijven en gemeenten antwoord op belangrijke vragen waarmee het rendement van leer, selectie- en begeleidingsprocessen kan worden verhoogd.

Content voor De Talentscan

De Talentscan is een product van AMN dat gemeenten helpt en ondersteunt bij het doel om statushouders sneller te integreren. Door De Talentscan van AMN krijgen gemeenten inzicht in het niveau, karakter en competenties van de statushouder om erachter te komen in welke richting en op welk niveau iemand ingezet kan worden. Om meer naamsbekendheid te genereren en een ‘top of mind’ status bij de doelgroep ‘gemeenten’ te creëren is er een contentstrategie bedacht. Door het regelmatig verspreiden van contentstukken die opiniërend, non-commercieel en informerend van aard zijn via kanalen als de website, social media en nieuwsbrieven trekt AMN de aandacht van de doelgroep.

Nasano heeft AMN ondersteunt bij het opzetten van een contentkalender en het creëren van deze content.

WAAROM CONTENT MARKETING UITBESTEDEN?

Het creëren van content is voor veel bedrijven een uitdaging. Het kost tijd en soms is er gebrek aan schrijftalent. Wij combineren de kennis binnen jouw organisatie met onze eigen kennis en expertise op het gebied van contentcreatie. Op deze manier zorgen we samen voor de creatie van unieke, relevante content met de juiste tone-of-voice.

MEER WETEN OVER ONZE CONTENT DIENSTEN?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.