CONTENT MARKETING UITBESTEDEN?

VAN STRATEGIE TOT REALISATIE

Decoratielijn in Nasano kleuren

Content marketing wordt vaak ingezet om de groei van een organisatie te realiseren. Het creëren en verspreiden van relevante, waardevolle en unieke content gebeurt via meerdere kanalen, met als doel potentiële klanten aan je organisatie te binden.

Content komt in vele varianten. Informerende content zoals blogs, whitepapers of folders worden veel gebruikt in de B2B branche. Maar heb je ook wel eens gedacht aan een infographic of een klantcase opgemaakt als pdf om te delen met je doelgroep? Nasano helpt je met het bedenken en creeëren van passende content rekening houdend met jouw wensen.

Laat uw contentmarketing uitvoeren door Nasano Management

DE CONTENT MARKETING DIENSTEN VAN NASANO MANAGEMENT

CONTENT MARKETING STRATEGIE

Aan de hand van de buyer persona’s en de customer journey’s maken we de vertaalslag naar waardevolle content. Zo creëer je items die aansluiten bij de fase van de customer journey waar de lezer op dat moment in zit. Zo weet je op welke kanalen je de items dient te plaatsen om de lezer te bereiken.

Aanpak

  • Opstellen buyer persona (of meerdere)
  • Opstellen customer journey
  • Plan van aanpak met opties

CONTENT CREATIE

Wij hebben verschillende copywriters in dienst die dagelijks voor onze klanten waardevolle content creëren. Denk hierbij aan het schrijven van blogs, whitepapers of nieuwsbrieven. Uiteraard kunnen onze vormgevers dit visueel uitwerken, om de boodschap te versterken.

Aanpak

  • Opstellen contentkalender
  • Contentcreatie
  • Opmaak tekst visualisatie

CONTENT ALS LEADGENERATOR

Onze online marketeers weten precies welke kanalen interessant zijn voor het verspreiden van content. Op welke platformen bevindt jouw doelgroep zich? Welke social media kanalen gebruiken ze? Wij kunnen helpen bij het vinden van de antwoorden op deze vragen.

Aanpak

  • Onderzoeken van kanalen waar de doelgroep zich begeeft
  • Inzichtelijk maken welke kanalen interessant zijn voor verspreiding van content
Nasano Management heeft voor AMN meerdere content items geschreven

CASE STUDY AMN

AMN is opgericht in 1998 en biedt testen, toetsen en volgsystemen aan voor het onderwijs, gemeenten en bedrijfsleven. De producten van AMN geven scholen, bedrijven en gemeenten antwoord op belangrijke vragen waarmee het rendement van leer, selectie- en begeleidingsprocessen kan worden verhoogd.

Content voor De Talentscan

De Talentscan is een product van AMN dat gemeenten helpt en ondersteunt bij het doel om statushouders sneller te integreren. Door De Talentscan van AMN krijgen gemeenten inzicht in het niveau, karakter en competenties van de statushouder om erachter te komen in welke richting en op welk niveau iemand ingezet kan worden. Om meer naamsbekendheid te genereren en een ‘top of mind’ status bij de doelgroep ‘gemeenten’ te creëren is er een contentstrategie bedacht. Door het regelmatig verspreiden van contentstukken die opiniërend, non-commercieel en informerend van aard zijn via kanalen als de website, social media en nieuwsbrieven trekt AMN de aandacht van de doelgroep.

Nasano heeft AMN ondersteunt bij het opzetten van een contentkalender en het creëren van deze content.

WAAROM CONTENT MARKETING UITBESTEDEN?

Het creëren van content is voor veel bedrijven een uitdaging. Het kost tijd en soms is er gebrek aan schrijftalent. Wij combineren de kennis binnen jouw organisatie met onze eigen kennis en expertise op het gebied van contentcreatie. Op deze manier zorgen we samen voor de creatie van unieke, relevante content met de juiste tone-of-voice.

MEER WETEN OVER ONZE CONTENT DIENSTEN?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”