SEO UITBESTEDEN?

HOGER IN GOOGLE BETEKENT MEER LEADS EN MEER OMZET

Nasano stippellijn

Je wilt graag potentiële klanten bereiken door zoekmachine optimalisatie? Jouw website bovenaan in de zoekresultaten? Dat is niet altijd even makkelijk, zo weten wij. Zoekresultaten veranderen continue. De concurrentie is hoog en steeds meer bedrijven zetten in op SEO.

Het beheersen van de techniek en het schrijven van de juiste content aan de hand van passende zoektermen vergt tijd. Maar met een duidelijk plan van aanpak, volledig gericht op het behalen van conversies, is die toppositie in Google wel degelijk haalbaar.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor SEO-optimalisatie? Bekijk dan onze drie SEO-pakketten.

Betere online vindbaarheid met de SEO diensten van Nasano Management

DE SEO DIENSTEN VAN NASANO MANAGEMENT

Onderdelen uit onze SEO-pakketten

Zoektermenonderzoek

Verbeteren van vindbaarheid in zoekmachines begint met zoektermen. Lees verder

Website analyse

Bij een websiteanalyse kijken we naar zowel content als techniek op de website Lees verder

Content optimalisatie

Content optimalisatie

Door je content te optimaliseren heb je straks meer websitebezoekers Lees verder

Content creatie

Informerend, enthousiasmerend of juist converterende content? Lees verder

Rapportage

Direct zien welke aanpassingen op je website effect hebben gehad? Lees verder

Linkbuilding

Met Linkbuilding kun je de populariteit (je domain autority) verhogen. Lees verder

Case: SEO optimalisatie bij Het Baken

CASE STUDY ZORGVERLENING HET BAKEN

Zorgverlening Het Baken is een regionale zorginstelling die zorgt verleent aan inwoners van de gemeenten, Nunspeet, Elburg, Oldebroek, Hattem en Epe. Voor Zorgverlening Het Baken heeft Nasano een nieuwe SEO-strategie opgezet. Een zoekwoordenonderzoek vormde de basis voor het herschrijven van een aantal teksten. Daarnaast waren technische aanpassingen nodig om de website te optimaliseren. 

Tijdens het zoekwoordenonderzoek is er gezocht naar zoektermen die bijdragen aan de kans om hoger te scoren in Google. Op basis van het zoekwoordenonderzoek is onze Junior Marketing Professional begonnen met het schrijven van teksten. Alle teksten moesten voldoen aan de juiste structuur, titels, opbouw en het terug laten komen van belangrijke zoektermen. 

Daarnaast heeft Nasano geholpen bij enkele technische optimalisaties zoals het verkleinen van afbeeldingen en het toevoegen van ALT-tags. 

WAAROM SEO UITBESTEDEN?

SEO is een vakgebied dat tijd vergt om te beheersen. Tijd die de meeste ondernemers niet hebben. Het kost geld om SEO uit te besteden, maar door de juiste kennis en expertise in huis te halen, levert het je gegarandeerd iets op. Niet alleen trek je nieuwe bezoekers naar je website, ook de gebruiksvriendelijkheid van je website gaat vooruit. Het is de bedoeling dat je websitebezoeker transformeert tot klant. Om dat te bereiken is een goed ingerichte website van levensbelang. Zelfs met maar een klein percentage nieuwe website bezoekers vergroot je de kans om meer leads binnen te halen.

Jouw voordelen:

  • Haal kennis en expertise in huis
  • Tijdbesparing
  • Verhoog je conversie en ontvang nieuwe leads

MEER WETEN OVER ONZE SEO DIENSTEN?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.