OVER NASANO MANAGEMENT

WIJ HELPEN ONDERNEMERS EN DIRECTIES DIE WILLEN GROEIEN!

Met een helder doel voor ogen genereren wij op een snelle en slimme wijze meer leads. Daar zijn we goed in. Heel goed zelfs!

En om dat doel te bereiken kiezen wij voor een slimme combinatie van sales en marketing. Een integrale leadgeneratie aanpak noemen we dat. En daar geloven wij in.

WAARDEVOLLE, RELEVANTE CONTENT ONTVANGEN?

Maandelijks ontwikkelen we waardevolle content items over o.a: Leadgeneratie, Marketing, Business Development of Sales Bootcamps? Wil jij graag op de hoogte worden gehouden? Meld je dan nu aan. 

tot2021

WIE ZIJN WE?

Wij zijn net als jij. Echte ‘MKB-ers’. Denkers en doeners. Wij geloven in een daadkrachtig plan en niet in wollige, vuistdikke en nietszeggende rapporten. Heldere en duidelijke analyses, een pragmatisch plan en daadkrachtige uitvoering! Dat is wie we zijn.

Nasano Management is opgericht door Jeroen Venus. Jeroen heeft meer dan 20 jaar ervaring als manager en directeur op het gebied van sales en marketing. Hij heeft gewerkt voor zowel start-ups als grote MKB-ers, in binnen- en buitenland. Met een team van meer dan 20 sales & marketing professionals werkt hij dagelijks aan het succes van onze klanten.

EEN AANTAL KLANTEN VAN NASANO MANAGEMENT

In onze klanten herken je jezelf. Als het goed is. Onze klanten zijn MKB-ers in verschillende levens- en groeifases. Wil je meer weten over onze klanten? neem contact met ons op.

Nasano met AMN met leads genereren
Klant van Nasano: CIPIX
Klant van Nasano: ISProjects
Klant geweest van Nasano: Zorgverlening 't Baken
Klant van Nasano: Drake & Farrell

"Wat ik hoor van onze klanten, is dat het ze het vooral zo waarderen dat ze op alle gebieden vollledig ontzorgd worden."

Esmee Benning

 

WIE BEN JIJ?

Jij bent een ondernemer of directeur van een midden- en kleinbedrijf en levert aan bedrijven. Welke producten en/of diensten je verkoopt maakt ons niet uit. Wat wel uitmaakt, is dat je worstelt met een lastig commercieel vraagstuk waar jij zelf niet uitkomt. Je bent ambitieus, zoekt een oplossing voor je vraagstuk en wilt commercieel groeien. Oplossingen uit het verleden blijken niet of niet voldoende te werken. Je zoekt experts. Experts die jouw markt en vraagstuk begrijpen en niet geloven in één simpele oplossing.

Dan zijn wij er voor jou! Wij zijn jouw commerciële rechterhand.

WAT IS ONZE VISIE?

Sales en marketing is geen exacte wetenschap. Maar het is wel een vak. Ons vak. Commerciële groei gaat zelden in een rechte, lineaire lijn omhoog. Er zijn altijd onvoorziene in- en externe omstandigheden die je zorgvuldig uitgedachte plan in de war kunnen schoppen.  Wij werken volgens vier groeiprincipes. Deze principes zorgen ervoor dat geplande groei zoveel mogelijk voorspelbaar – en uiteindelijk dus schaalbaar – verloopt.

WAARDE

Geef altijd eerst antwoord op de vraag hoe je duurzaam waarde creëert voor je klant. Pas dan kan je antwoord geven op de vraag hoe je duurzaam waarde creëert voor jouw bedrijf.

INTEGRALE AANPAK

Ga altijd voor een integrale aanpak! Dat wil zeggen voorspelbaar groeien door het inzetten van een slimme combinatie tussen (online) marketing en sales.

SOM DER DELEN

Bij deze keuze van middelen is er zelden één middel het beste. Het is vaak de combinatie van middelen die voor jouw specifieke doelstelling het beste is. De som der delen maakt echt het verschil.

METEN IS WETEN

Sales en marketing is geen exacte wetenschap! Er is altijd een relatie tussen wat je er instopt en wat je er uitkrijgt. Meet en stuur dus op input en throughput, anders kom je niet tot een voorspelbare, schaalbare groei.

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.