Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Leer de koopsignalen herkennen en ga vol vertrouwen je commerciële gesprekken in

Stel, Je hebt nog niet de gewenste resultaten behaald met jouw commerciële gesprekken? Wat gaat er dan precies fout? Verkoopgesprekken voeren is moeilijk en moet je leren! De juiste commerciële gesprekstechnieken zorgen ervoor dat jij de gewenste resultaten gaat behalen.

Welke vraagstukken worden o.a. behandeld tijdens deze Bootcamp?

  • Op welke wijze breng je structuur aan in je commerciële gesprekken
  • Hoe herken je nu die koopsignalen?
  • Waarom heeft de klant besloten niet verder te willen?

Leer dit en nog veel meer tijdens onze Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken.

Bootcamp in het kort:

  • Training van één dag
  • Imcompany training 
  • Max 8 personen
  • Instructeur met praktijkervaring

Leer effectief communiceren en word succesvol in verkopen!

Wil jij meer resultaat halen uit jouw commerciële gesprekken? Wil jij graag ‘die rugzak’ met informatie, kennis en praktijkervaring om vol vertrouwen je volgende afspraak in te gaan? Leer hoe je de juiste vragen stelt en de leiding neemt in een gesprek.

"Zorg dat je nooit meer verkoopt wat de klant vraagt maar verkoopt wat de klant nodig heeft."

Leer effectief communiceren en word succesvol in wat je hoort te doen: verkopen.

Wil je nog meer weten over de onderwerpen en aanpak van onze Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken? Vraag vrijblijvend meer informatie aan.

Wilt u meer informatie ontvangen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Impressie Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Commerciële vaardigheden trainen en leren verkopen met de Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken
Commerciële vaardigheden trainen en leren verkopen met de Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken
Commerciële vaardigheden trainen en leren verkopen met de Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken
Commerciële vaardigheden trainen en leren verkopen met de Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Leren door doen

Onze Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken is uniek vanwege zijn vele praktijkvoorbeelden en interactiemomenten. Technieken worden op deze manier herkenbaar en zijn de volgende dag direct toepasbaar. Deze Bootcamp doet zijn naam eer aan omdat je daadwerkelijk aan het werk wordt gezet. Onze Learning by doing strategie staat centraal gedurende deze 1-daagse training.  Er wordt veel tijd besteed aan het voeren van gesprekken in de vorm van verschillende rollenspellen. Daarnaast hebben wij een zelfevaluatiemethode ontwikkeld waardoor technieken tot lang na de training nog door geoefend en eigen gemaakt kunnen worden.

De Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken behandelt de zes fases van het commerciële gesprek. Van voorbereiding tot en met de nazorg. Onderwerpen als opening, inventarisatie, presentatie en afsluiting komen allemaal aan bod.

Even voorstellen: Onze bootcamp instructeur Herman Dijkstra

Geboren in een echt ondernemersgezin is Herman Dijkstra het verkopen met de paplepel ingegoten. Tijdens zijn eerste baan als junior verkoper in de buitendienst bij Jacobs Douwe Egberts bleek hij talent te hebben voor het vak. Als snel nam zijn loopbaan een grote stap en werd hij operationeel manager. Hij voerde onder andere contractonderhandelingen met bedrijven zoals de Nederlandse Spoorwegen, Achmea, PON automobielbedrijven en KPMG.

Talent verloochent zich niet en Herman specialiseerde zich in het commerciële management. Als verkoopleider bij Lekkerland, sales manager bij Office Depot en regio directeur bij Rentokil heeft hij ook hier de nodige ervaring opgedaan. Het geven van verkooptrainingen, het begeleiden van teams en het succesvol maken van de meest uiteenlopende sales- en accountmanagers. Niks is Herman te gek. Zijn stijl van leidinggeven is hands-on. heeft een heldere visie over sales en een ruime schat aan anekdotes en voorbeelden.

Herman Dijkstra Nasano Management

"Het beste verkoopgesprek voer je achteraf in de auto, onderweg naar het volgende gesprek''

Is deze bootcamp niet precies wat u zoekt? Bekijk ook onze Bootcamp Koude Acquisitie

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.