Bootcamp Koude Acquisitie; durf jij het aan?

Haal meer resultaat uit jouw koude acquisitie inspanningen

In de B2B branche is koude acquisitie (ook wel cold-calling of cold-canvassing) een manier om telefonisch nieuwe potentiële klanten te benaderen. Het doel van koude acquisitie is het aan tafel komen bij bedrijven waar je anders nooit zou zitten. Dat is makkelijk gezegd, maar in de praktijk blijkt dit nog niet zo eenvoudig. Bij koude acquisitie is er nog geen band tussen de salesmedewerker en de potentiële klant. Juist daarom is het belangrijk dat jij je als bellende partij goed weet voor te bereiden. Want hoe krijg je nu een klik met de klant? En op welke manier kom je nu langs die vriendelijke maar ‘standvastige’ secretaresse?

Telefonisch afspraken maken. Dat is waar het om draait bij onze Bootcamp Koude Acquisitie.

  • De bootcamp instructeur is zelf meerdere dagen per week werkzaam in de praktijk.
  • Geen modellen of theorieën uit boeken, maar kennis opdoen uit praktijkervaring van de instructeur himself.
  • De Bootcamp is gericht op de praktijk anno 2018

Bootcamp in het kort:

  • Training van één dag
  • Incompany training
  • Instructeur met praktijkervaring

Wat anderen zeggen over de Bootcamp Koude Acquisitie

 

"Mooie combinatie van theorie en praktijk, waar de theorie direct toegepast kon worden. Zeer interactieve cursus waar al je vragen direct worden beantwoord."

Joris Jansen - Hobbit IS

 

 

"Verfrissend om opnieuw met de neus op de feiten te worden gedrukt, hoe ik koude acquisitie efficiënter in kan zetten."


David Knul - Solvisoft B.V.

 

Impressie Bootcamp Koude Acquisitie

bootcamp koude acquisitie: sales- en verkoop training
Bootcamp koude acquisitie, sales
bootcamp koude acquisitie: sales- en verkoop training
Bootcamp koude acquisitie, sales, training

Onder begeleiding bellen naar prospects

Onze Bootcamp Koude Acquisitie helpt jou de obstakels van het bellen naar prospects te begrijpen en te overwinnen. Een combinatie van theorie en daadwerkelijk aan de slag gaan met de opgedane kennis – door te bellen naar prospects - maakt onze bootcamp een enerverende dag.

Moe maar voldaan zal jij aan het einde van de dag klaar zijn om de resultaten van jouw acquisitie inspanningen te verhogen.

Wil je nog meer weten over de onderwerpen en aanpak van onze Bootcamp Koude Acquisitie? Vraag vrijblijvend meer informatie aan door het contactformulier hiernaast in te vullen.

De onderstaande bedrijven zijn al expert!

Even voorstellen: Onze bootcamp instructeur Dorus 

Al meer dan 10 jaar actief in diverse sales rollen; telefonische acquisitie is altijd een rode draad geweest in zijn carrière. Dorus opende deuren bij prospects met een grote verscheidenheid aan proposities. Denk aan bedrijfscatering, toetsingsmethodes voor primair onderwijs, e-mailmarketing, sales consultancy en logistieke oplossingen.

Verkoopkansen creëren die er zonder je acquisitie-inspanningen niet waren geweest. Van niets iets maken. Van het eerste spannende telefoontje, tot een dikke order op het scorebord. Dorus geniet ervan.

Behalve dat Dorus jou graag de geheimen van een succesvolle acquisiteur vertelt, staat hij bewust nog steeds meerdere dagen per week ‘met beide benen in het veld’.

Dorus vervult in zijn dagelijks leven diverse sales rollen. In zijn vrije tijd rijdt hij graag rond in zijn Amerikaanse sleeën, het liefst tijdens een avontuurlijke roadtrip en met caravan erachter. Hij is getrouwd met Sietske en sinds 2016 vader van Jens.

Dorus

"Telefonische acquisitie is topsport en wie succesvol is in telefonische acquisitie is per definitie een topper.''

Is deze bootcamp niet precies wat u zoekt? Bekijk ook onze Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Aan goede ideeën geen gebrek | Klantcase Drake & Farrell

Drake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeente

Erik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames valideren

Erik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief

“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”