Bootcamp Koude Acquisitie; durf jij het aan?

Haal meer resultaat uit jouw koude acquisitie inspanningen

In de B2B branche is koude acquisitie (ook wel cold-calling of cold-canvassing) een manier om telefonisch nieuwe potentiële klanten te benaderen. Het doel van koude acquisitie is het aan tafel komen bij bedrijven waar je anders nooit zou zitten. Dat is makkelijk gezegd, maar in de praktijk blijkt dit nog niet zo eenvoudig. Bij koude acquisitie is er nog geen band tussen de salesmedewerker en de potentiële klant. Juist daarom is het belangrijk dat jij je als bellende partij goed weet voor te bereiden. Want hoe krijg je nu een klik met de klant? En op welke manier kom je nu langs die vriendelijke maar ‘standvastige’ secretaresse?

Telefonisch afspraken maken. Dat is waar het om draait bij onze Bootcamp Koude Acquisitie.

  • De bootcamp instructeur is zelf meerdere dagen per week werkzaam in de praktijk.
  • Geen modellen of theorieën uit boeken, maar kennis opdoen uit praktijkervaring van de instructeur himself.
  • De Bootcamp is gericht op de praktijk anno 2018

Bootcamp in het kort:

  • Training van één dag
  • Incompany training
  • Instructeur met praktijkervaring

Wat anderen zeggen over de Bootcamp Koude Acquisitie

 

"Mooie combinatie van theorie en praktijk, waar de theorie direct toegepast kon worden. Zeer interactieve cursus waar al je vragen direct worden beantwoord."

Joris Jansen - Hobbit IS

 

 

"Verfrissend om opnieuw met de neus op de feiten te worden gedrukt, hoe ik koude acquisitie efficiënter in kan zetten."


David Knul - Solvisoft B.V.

 

Impressie Bootcamp Koude Acquisitie

bootcamp koude acquisitie: sales- en verkoop training
Bootcamp koude acquisitie, sales
bootcamp koude acquisitie: sales- en verkoop training
Bootcamp koude acquisitie, sales, training

Onder begeleiding bellen naar prospects

Onze Bootcamp Koude Acquisitie helpt jou de obstakels van het bellen naar prospects te begrijpen en te overwinnen. Een combinatie van theorie en daadwerkelijk aan de slag gaan met de opgedane kennis – door te bellen naar prospects - maakt onze bootcamp een enerverende dag.

Moe maar voldaan zal jij aan het einde van de dag klaar zijn om de resultaten van jouw acquisitie inspanningen te verhogen.

Wil je nog meer weten over de onderwerpen en aanpak van onze Bootcamp Koude Acquisitie? Vraag vrijblijvend meer informatie aan door het contactformulier hiernaast in te vullen.

De onderstaande bedrijven zijn al expert!

Even voorstellen: Onze bootcamp instructeur Dorus 

Al meer dan 10 jaar actief in diverse sales rollen; telefonische acquisitie is altijd een rode draad geweest in zijn carrière. Dorus opende deuren bij prospects met een grote verscheidenheid aan proposities. Denk aan bedrijfscatering, toetsingsmethodes voor primair onderwijs, e-mailmarketing, sales consultancy en logistieke oplossingen.

Verkoopkansen creëren die er zonder je acquisitie-inspanningen niet waren geweest. Van niets iets maken. Van het eerste spannende telefoontje, tot een dikke order op het scorebord. Dorus geniet ervan.

Behalve dat Dorus jou graag de geheimen van een succesvolle acquisiteur vertelt, staat hij bewust nog steeds meerdere dagen per week ‘met beide benen in het veld’.

Dorus vervult in zijn dagelijks leven diverse sales rollen. In zijn vrije tijd rijdt hij graag rond in zijn Amerikaanse sleeën, het liefst tijdens een avontuurlijke roadtrip en met caravan erachter. Hij is getrouwd met Sietske en sinds 2016 vader van Jens.

Dorus

"Telefonische acquisitie is topsport en wie succesvol is in telefonische acquisitie is per definitie een topper.''

Is deze bootcamp niet precies wat u zoekt? Bekijk ook onze Bootcamp Commerciële Gesprekstechnieken

Aan goede ideeën geen gebrek |

Klantcase Drake & FarrellDrake & Farrell is een logistiek dienstverlener uit Bleiswijk. Al bijna vijftien jaar ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de retourverwerking en logistiek van organisaties als KPN, Caiw. en Heineken constant te verbeteren. Nasano doet sinds een halfjaar marktonderzoek voor een van de initiatieven van het bedrijf “snelle reparatie service” zodat dit nieuwe initiatief zo effectief en succesvol mogelijk in de markt wordt gebracht.

De goegemeenteErik Hofland is samen met 2 andere collega’s verantwoordelijk voor de Business Development bij Drake & Farrell. “Bij ons krijgen mensen met een goed idee en verhaal vaak de ruimte, zegt hij trots. Maar ik zag ook dat initiatieven soms niet goed van de grond kwamen. Wat beter kon was vooraf meer inzicht verkrijgen in de behoefte en potentie van de markt. We hadden behoefte aan professionele marktverkenning en -inzicht. Analyses over de concrete interesse van reparatie-partners en potentiële klanten bijvoorbeeld, en natuurlijk de vraag of er in het verleden en huidig al soortgelijke ideeën waren geweest.”

Aannames validerenErik Hofland schakelde de hulp in van Nasano Management. “Tijdens een tweedaagse workshop kwamen we erachter dat veel aannames niet gevalideerd waren. Nasano scherpte onze proposities aan, stelde buyer personas op en beoordeelde ons businessplan. Daarna gingen ze het land in om op basis van interviews en marktonderzoek die nieuwe aannames te valideren.”

Slagvaardig en pro-actief“We zijn tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. We hebben ons businessplan er effectief op aangepast. Nasano liet zien dat ze slagvaardig zijn: meteen de mouwen opstropen en aan de slag gaan. Ze zijn betrokken en behoorlijk flexibel: Als iets net even anders loopt qua tijd of budget, passen ze zich daar meteen op aan. Ook fijn: ik kan altijd bellen met een marketingvraag, ook als dat uit pure nieuwsgierigheid is. Ze ondersteunen dus niet alleen, maar hebben naar mij ook een coachende rol waarin ik mijn kennis aanzienlijk kan vergroten. Dat is erg waardevol.”

Touchpoints

Binnen het vakgebied marketing wordt voor touchpoints de volgende definitie gehanteert: de verschillende kanalen, acties en contactmomenten die een klant heeft met jouw organisatie. Bijvoorbeeld een Adwords-advertenties, een blog dat je deelt via social media, of een advertentie in een tijdschrift. Het zijn de momenten waarop een (potentiële) klant in contact komt met jouw onderneming. Ieder contactmoment zorgt weer voor een beleving bij de klant en bepaalt de manier waarop deze (potentiële) klant naar jouw organisatie kijkt.

Waardepropositie

Een omschrijving van de toegevoegde waarde van jouw product of dienst. Een toegevoegde waarde waar jouw klant behoefte aan heeft.  Het ontwerpen van een waardepropositie is een proces dat je helpt te begrijpen waar je klanten dagelijks mee bezig zijn (taken), waar zij tegenaanlopen (pijnpunten) en wat zij graag willen bereiken (voordelen). Het helpt al je werknemers te begrijpen waarvoor je het doet, en voorkomt dat je een hoop investeert in ideeën die uiteindelijk niks opleveren.  Ontwerp, test en lever een product of dienst dat daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw klant.

Aanvalsplan

Een aanvalsplan is te omschrijven als een concrete planning van doorgaans 13 weken. Een planning met activiteiten en wie, wat , wanneer gaat uitvoeren. Onze klanten weten op deze manier precies in welke week er belangrijke activiteiten plaatsvinden.

Acquisitie

Onder (koude) acquisitie verstaan we het telefonisch benaderen van potentiële leads. Het doel tijdens het acquisitie gesprek is het maken van afspraken met de gewenste DMU, de persoon met beslissingsbevoegdheid.

Databaseverrijking

Een databaseverrijking wordt uitgevoerd met het doel een volledig en recente database te realiseren. Geen verouderde adressen, maar een databestand met juiste contactpersonen voor campagnes of opvolging door sales.

Tone-of-voice

De stijl in woord en geschrift waarop een organisatie communiceert met haar doelgroep wordt de tone-of-voice genoemd. Een tone-of-voice kan omschreven als formeel, zakelijk en koel, of juist infomeel, open, ondeugend en hartelijk. Deze omschrijvingen hebben ook impact op de manier waarop de doelgroep naar de organisatie kijkt (het imago). De tone-of-voice is terug te vinden in alle communicatie-uitingen van een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan teksten op de website, een productbrochure, DM’s of e-mailcampagnes.

Buyer Persona

Met een buyer persona specificeren we de interesses, kenmerken en behoeftes van de doelgroep. Wat is bijvoorbeeld de functies binnen de prospect waar jij je op richt? Op welke platformen is hij of zij actief en welke problemen komt deze persoon tegen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. Door in het vel van de klant te kruipen, kom je er precies achter welke marketing activiteiten je in kunt zetten om van de potentiële prospect een klant te maken.

 

Laaghangend fruit

Laaghangend fruit zijn leads waar in feite met weinig inspanning en vrij gemakkelijk resultaat is te behalen.  Leads die een productbrochure downloaden, of een contactaanvraag invullen behoren tot laaghangend fruit.

Er is een gegronde reden om te verwachten dat er oprechte interesse in jouw product of dienst bij deze leads.

 

Customer Journey

De customer journey (de klantreis) is de omschrijving van de weg die jouw klant aflegt voordat hij of zij besluit klant te worden en te blijven. Het doel van de customer journey is om inzicht te krijgen in bepalende contactmomenten met jou klanten.

Hiervoor is de customer journey opgedeeld in vijf fasen. Bij het ontwerpen van de customer journey beschrijf je per fase, de taken, emoties en gebruikte kanalen/touchpoints van je klant.  Vervolgens bepaal je per fase welke content op welke kanalen jij inzet om je potentiële klanten te bereiken. Een krachtige tool voor een complete marketingstrategie.

 

Salespitch

Een salespitch is een korte introductie voorzien van overtuigende argumenten jegens jouw gesprekspartner. Wie begint met een salespitch te ontwerpen moet er rekening mee houden dat je niet langer dan twee minuten hebt voordat de prospect besluit of hij wel of niet met jou verder wil praten. Een goede salespitch voorbereiden vergt tijd en creativiteit maar helpt elke sales om een perfecte eerste indruk achter te laten bij de prospect.