SALES- EN MARKETINGANALYSE

Nasano stippellijn

Je bent niet tevreden over het commercieel resultaat en vraagt je af waar je moet beginnen om het te verbeteren. Op dat moment is het fijn als er overzicht wordt gecreëerd en antwoord komt op de meest essentiële vragen voor je bedrijf.

Wat gaat goed en waar zitten de verbeterpunten? Met behulp van onze zeer efficiënte en eigen ontwikkelde Sales & Marketing Analyse brengen wij de antwoorden hierop in kaart.  

Sales en marketing analyse door Nasano Management

SALES & MARKETING ANALYSE, HOE PAKKEN WE DAT AAN

STAP 1: VRAGENLIJST

Voordat we beginnen ontvang je van ons een vragenlijst die moet worden voorbereid. Sommige vragen moet je beantwoorden, anderen moet je alleen over nadenken.

STAP 2: WORKSHOPS

We plannen 2 of 3 workshops in. Tijdens de workshops gaan we hier dieper op in en werken we de verschillende vraagstukken verder uit. De workshops vinden plaats bij jullie op kantoor en bestaan uit interactieve sessies met een klein deel van het team.

STAP 3: PLANVORMING

Binnen 2 weken presenteren wij de resultaten en overhandigen het rapport inclusief aanbevelingen en een plan van aanpak.

Klantcase Sales & Marketing analyse bij The Webmen

CASE INTERNETBUREAU THE WEBMEN

 

The Webmen is meer dan een internetbureau. Sinds 1999 werkt het Apeldoornse bedrijf aan innovatieve digitale oplossingen op maat. Websites natuurlijk, maar ook eCommerce en Product Information Management systemen behoren tot de dienstverlening. Sinds kort helpt Nasano Management het bedrijf om effectiever potentiële klanten te benaderen.

Geen marketing

The Webmen heeft nooit iets aan marketing gedaan. Niet zo gek ook: met bijna twintig jaar ervaring en een omvangrijk netwerk van tevreden klanten en relaties rollen de meeste opdrachten vanzelf binnen. “Er is altijd werk,” zegt directeur Arno Sledsens. “Soms is het druk in een korte periode, maar soms ook rustig. Dat is niet erg, maar ook niet schaalbaar of voorspelbaar.

ONTDEK DE VOORDELEN VAN ONZE MARKETING & SALES ANALYSE

  • Volledige assessment van jouw commerciële organisatie; een integrale aanpak via vier pijlers
  • Een concreet verbeterplan: snel, efficiënt en pragmatisch
  • Binnen 2 weken: analyse, plan, uitvoering en resultaat!

MEER WETEN OVER DE SALES & MARKETING ANALYSE?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?

Leads genereren door sales bij AMN

Een frisse blik op leadgeneratie: klantcase The Webmen

The Webmen is meer dan een internetbureau. Sinds 1999 werkt het Apeldoornse bedrijf aan innovatieve digitale oplossingen op maat. Websites natuurlijk, maar ook eCommerce en Product Information Management systemen behoren tot de dienstverlening. Sinds kort helpt Nasano Management het bedrijf om effectiever potentiële klanten te benaderen.

Geen marketing

The Webmen heeft nooit iets aan marketing gedaan. Niet zo gek ook: met bijna twintig jaar ervaring en een omvangrijk netwerk van tevreden klanten en relaties rollen de meeste opdrachten vanzelf binnen. “Er is altijd werk,” zegt directeur Arno Sledsens. “Soms is het druk in een korte periode, maar soms ook rustig. Dat is niet erg, maar ook niet schaalbaar of voorspelbaar. We wilden dus graag pro-actief potentiële nieuwe klanten benaderen en groeien als bedrijf. Maar zodra je die beslissing maakt, zit je meteen met allerlei praktische vragen. Waar moet je beginnen?”

Workshops

Nasano kon The Webmen goed helpen bij het zoeken naar een antwoord. “Wij dachten natuurlijk meteen aan een uitgebreide campagne en allerlei marketingactiviteiten, maar Nasano nam eerst een stap terug om samen te kijken naar de vraag achter de vraag. Wie zijn wij als bedrijf, wat is onze propositie, wie is de doelgroep, wat zijn de verschillende buyer persona’s en hoe benader je die? In een aantal workshops vormde er op een organische manier een praktisch plan en kader voor onze groeiwensen.”

Pragmatisch en flexibel

“Tijdens de workshops gaf Nasano ons voldoende informatie en handvatten om zelf aan de slag te gaan,” zegt Sledsens. “We hoefden echter niet lang na te denken om Nasano ook te vragen om de plannen en strategieën uit te voeren. Nasano neemt echt de tijd om je bedrijf en product goed te leren kennen. Dat is als je potentiele klanten benadert belangrijk.”

Een alleskunner

Nasano gaat nu voor twee nieuwe IT-diensten van The Webmen leads genereren met een geïntegreerde sales- en marketingaanpak. “Dit stond al tien jaar op de agenda, maar we zijn er nooit aan toegekomen. Je hebt om dit soort stappen te maken een alleskunner als Nasano nodig die niet alleen de markt kent, maar ook begrijpt hoe jouw bedrijf en producten in die markt zijn gepositioneerd. Dankzij Nasano zijn onze groeiwensen een stuk concreter en haalbaarder geworden.