Sales en marketing analyse bij Internetbureau The Webmen

Leads genereren door sales bij AMN

Een frisse blik op leadgeneratie: klantcase The Webmen

The Webmen is meer dan een internetbureau. Sinds 1999 werkt het Apeldoornse bedrijf aan innovatieve digitale oplossingen op maat. Websites natuurlijk, maar ook eCommerce en Product Information Management systemen behoren tot de dienstverlening. Sinds kort helpt Nasano Management het bedrijf om effectiever potentiële klanten te benaderen.

Geen marketing

The Webmen heeft nooit iets aan marketing gedaan. Niet zo gek ook: met bijna twintig jaar ervaring en een omvangrijk netwerk van tevreden klanten en relaties rollen de meeste opdrachten vanzelf binnen. “Er is altijd werk,” zegt directeur Arno Sledsens. “Soms is het druk in een korte periode, maar soms ook rustig. Dat is niet erg, maar ook niet schaalbaar of voorspelbaar. We wilden dus graag pro-actief potentiële nieuwe klanten benaderen en groeien als bedrijf. Maar zodra je die beslissing maakt, zit je meteen met allerlei praktische vragen. Waar moet je beginnen?”

Workshops

Nasano kon The Webmen goed helpen bij het zoeken naar een antwoord. “Wij dachten natuurlijk meteen aan een uitgebreide campagne en allerlei marketingactiviteiten, maar Nasano nam eerst een stap terug om samen te kijken naar de vraag achter de vraag. Wie zijn wij als bedrijf, wat is onze propositie, wie is de doelgroep, wat zijn de verschillende buyer persona’s en hoe benader je die? In een aantal workshops vormde er op een organische manier een praktisch plan en kader voor onze groeiwensen.”

Pragmatisch en flexibel

“Tijdens de workshops gaf Nasano ons voldoende informatie en handvatten om zelf aan de slag te gaan,” zegt Sledsens. “We hoefden echter niet lang na te denken om Nasano ook te vragen om de plannen en strategieën uit te voeren. Nasano neemt echt de tijd om je bedrijf en product goed te leren kennen. Dat is als je potentiele klanten benadert belangrijk.”

Een alleskunner

Nasano gaat nu voor twee nieuwe IT-diensten van The Webmen leads genereren met een geïntegreerde sales- en marketingaanpak. “Dit stond al tien jaar op de agenda, maar we zijn er nooit aan toegekomen. Je hebt om dit soort stappen te maken een alleskunner als Nasano nodig die niet alleen de markt kent, maar ook begrijpt hoe jouw bedrijf en producten in die markt zijn gepositioneerd. Dankzij Nasano zijn onze groeiwensen een stuk concreter en haalbaarder geworden.

 



Leads genereren door sales bij AMN

Een frisse blik op leadgeneratie: klantcase The Webmen

The Webmen is meer dan een internetbureau. Sinds 1999 werkt het Apeldoornse bedrijf aan innovatieve digitale oplossingen op maat. Websites natuurlijk, maar ook eCommerce en Product Information Management systemen behoren tot de dienstverlening. Sinds kort helpt Nasano Management het bedrijf om effectiever potentiële klanten te benaderen.

Geen marketing

The Webmen heeft nooit iets aan marketing gedaan. Niet zo gek ook: met bijna twintig jaar ervaring en een omvangrijk netwerk van tevreden klanten en relaties rollen de meeste opdrachten vanzelf binnen. “Er is altijd werk,” zegt directeur Arno Sledsens. “Soms is het druk in een korte periode, maar soms ook rustig. Dat is niet erg, maar ook niet schaalbaar of voorspelbaar. We wilden dus graag pro-actief potentiële nieuwe klanten benaderen en groeien als bedrijf. Maar zodra je die beslissing maakt, zit je meteen met allerlei praktische vragen. Waar moet je beginnen?”

Workshops

Nasano kon The Webmen goed helpen bij het zoeken naar een antwoord. “Wij dachten natuurlijk meteen aan een uitgebreide campagne en allerlei marketingactiviteiten, maar Nasano nam eerst een stap terug om samen te kijken naar de vraag achter de vraag. Wie zijn wij als bedrijf, wat is onze propositie, wie is de doelgroep, wat zijn de verschillende buyer persona’s en hoe benader je die? In een aantal workshops vormde er op een organische manier een praktisch plan en kader voor onze groeiwensen.”

Pragmatisch en flexibel

“Tijdens de workshops gaf Nasano ons voldoende informatie en handvatten om zelf aan de slag te gaan,” zegt Sledsens. “We hoefden echter niet lang na te denken om Nasano ook te vragen om de plannen en strategieën uit te voeren. Nasano neemt echt de tijd om je bedrijf en product goed te leren kennen. Dat is als je potentiele klanten benadert belangrijk.”

Een alleskunner

Nasano gaat nu voor twee nieuwe IT-diensten van The Webmen leads genereren met een geïntegreerde sales- en marketingaanpak. “Dit stond al tien jaar op de agenda, maar we zijn er nooit aan toegekomen. Je hebt om dit soort stappen te maken een alleskunner als Nasano nodig die niet alleen de markt kent, maar ook begrijpt hoe jouw bedrijf en producten in die markt zijn gepositioneerd. Dankzij Nasano zijn onze groeiwensen een stuk concreter en haalbaarder geworden.