VALUE PROPOSITION CANVAS

HOE VOEG IK DUURZAAM WAARDE TOE AAN MIJN KLANTEN?

Value Proposition Canvas is een model en methodiek om waarde te creëren voor klanten. Dit model gaat verder waar het Business Model Canvas ophoudt; het borduurt er op voort.

Het Value Propostion Canvas geeft een verdere uitwerking, een detaillering, van twee van de negen bouwblokken, namelijk Waardepropositie en Klantsegmenten. Met andere woorden, het model stelt u in staat om waardeproposities in kaart te brengen, te beoordelen, te bedenken en te innoveren.

NASANO MANAGEMENT EN VALUE PROPOSITION CANVAS

Nasano Management maakt onder andere gebruik van het Value Proposition Canvas ten behoeve van haar zelfontwikkelde Sales & Marketing Analyse. Tijdens de Sales & Marketing Analyse onderzoekt Nasano Management vier pijlers die betrekking hebben op het functioneren van een commerciële organisatie. Met behulp van het Value Proposition Canvas wordt bij de tweede pijler onderzocht in welke mate uw aanbod c.q. waardepropositie duurzaam waarde toevoegt aan uw klanten. Hoe zorgt u ervoor dat u per klantsegment het juiste aanbod heeft? En hoe zorgt u ervoor dat u blijvend onderscheidend bent  voor uw klanten? Dit inzicht maakt deel uit van de 'big picture', die we terugvinden in het Business Model Canvas.

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN DE VALUE PROPOSITION CANVAS?

  • Visualisatie van uw plannen
  • Van ‘big picture’ naar detail uitwerking
  • Ideaal voor innovatie en ‘idee creatie’
  • Efficiënte communicatie door ‘één taal’
  • Snel inzicht in ‘big picture’
  • Beschrijven, ontwerpen, bedenken en verbeteren van bestaande en nieuwe bedrijfsmodellen
Duurzaam waarde aan klanten toevoegen met de Value Proposition Canvas

Aan de slag met de Value Proposition Canvas?

De toepassingen van het Value Proposition Canvas zijn groot en maken meestal onderdeel uit van het Business Model Canvas.

Een greep uit de mogelijkheden van het Value Proposition Canvas in samenwerking met Nasano Management:

  • Marktverkenning en marktonderzoek
  • Productontwikkeling en propositieontwikkeling
  • Begeleiding van start-ups, zowel voor nieuwe als gevestigde bedrijven
  • Business development en Product development
  • Voor, tijdens of na bedrijfsovername (integratie proposities)

KUNNEN WIJHELPEN MET DE VALUE PROPOSITION CANVAS?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nasano Banner

Wij blijven je graag van nieuwe waardevolle content voorzien. Mag dat?